زندگینامه کارآفرینان برتر ایران

زندگینامه کارآفرینان برتر ایران

فهرست مطالب

در این مقاله، به بررسی زندگینامه کارآفرینان برتر ایران خواهیم پرداخت.

زندگینامه کارآفرینان برتر ایران همچون؛ خانم مهندس مرتا جوادی، مجید حسینی‌نژاد، محمدکریم فضلی، شهرام شاهکار، حسام آرمندهی، بابک بختیاری، بهروز فروتن، سعید و حمید محمدی، مرتضی سلطانی، غلامعلی سلیمانی.

یکی از مباحث بسیار مهم در خصوص اقتصاد یک کشور، ایجاد اشتغال و کار است. مبحث اشتغال، با کارآفرینی نیز در ارتباط است. زمانی که کارآفرینی ایجاد می شود، بر اساس نوع شغل و کسب و کاری که راه اندازی می شود، می تواند تاثیراتی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی مسائل اقتصادی یک کشور داشته باشد.

علاوه بر این موضوع، کارآفرینی می تواند باعث ایجاد شغل برای ده ها، صدها یا هزاران نفر شود. به همین دلیل موضوع کارآفرینی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امری ارزشمند محسوب می شود.

افرادی که به عنوان کارآفرین به فعالیت خود ادامه می دهند، طبیعتا در ابتدای مسیر و یا در طول مسیر کاری خود، دچار چالش های مختلفی خواهند شد

کسانی که به عنوان کارآفرین به فعالیت خود ادامه می دهند، طبیعتا در ابتدای مسیر و یا در طول مسیر کاری خود، دچار چالش های مختلفی خواهند شد و یک کارآفرین موفق، زمانی به موفقیت می رسد که بتواند از پس تمام این چالش ها بر بیاید.

اشخاصی که قصد ایجاد یک کسب و کار و یا به عبارتی کارآفرینی را دارند، می بایست از تجربیات افرادی که در این زمینه موفق بوده اند، اطلاعاتی به دست آورند. به همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی زندگینامه کارآفرینان برتر ایران بپردازیم و به برخی از مسائل کارآفرینان نمونه در کشور خود خواهیم پرداخت.

همچنین قصد داریم در ادامه مبحث، به بررسی زندگینامه و نوع شغل یکی از بهترین کارآفرینان در کشور یعنی سرکار خانم مهندس مرتا جوادی و شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ بپردازیم که به عنوان یکی از بهترین شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و کارآفرینی هم شناخته می شود. بنابراین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

 

زندگینامه کارآفرینان برتر ایران

همان طور که گفته شد، کارآفرینی نقش مهمی در اقتصاد جامعه خواهد داشت و این نقش زمانی مشخص خواهد شد که چنین افرادی با ابتکار و پشتکاری که دارند، قصد دارند در زمینه تامین نیازهای مردم، اقداماتی موثر انجام دهند.

عموما زمانی که صحبت از کارآفرینی می شود، با ایده های جدید و نو سر و کار داریم که توانسته است نیاز جامعه و بازار هدف را شناسایی کند و قصد انجام این ایده را در سر خود می پروراند و وارد مبحث بازار شغلی و رقابتی خواهد شد.

مبحث کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار جدید در هر کشوری، همراه با چالش های مختلف است و فردی می تواند به خوبی از این مسیر عبور کند که بتواند با عقل و خرد خود، بهترین تصمیم ها را بگیرد و با افراد مختلف مشورت کند تا بتواند به سوددهی برسد. کارآفرینی با ریسک همراه است که این ریسک می تواند کم خطر یا پر خطر باشد.

ما در ادامه مقاله، به برخی از مشهورترین و معروف ترین کارآفرینان در کشور اشاره خواهیم نمود و زندگینامه کارآفرینان برتر ایران را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارآفرینی و ایجاد یک شغل، با سرکار خانم مهندس مرتا جوادی به عنوان مدیر عامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، مشورت های لازم را دریافت نمایید. از جمله کارآفرینان برتر ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

غلامعلی سلیمانی، بنیانگذار شرکت کاله و گروه صنایع غذایی سولیکو

غلامعلی سلیمانی، بنیانگذار شرکت کاله و گروه صنایع غذایی سولیکو
غلامعلی سلیمانی، بنیانگذار شرکت کاله و گروه صنایع غذایی سولیکو

آقای غلامعلی سلیمانی متولد سال 1325 می باشد که در شهر زیبای آمل متولد شده اند. ایشان کارآفرین و مدیر اهل ایران می باشند و بنیانگذار هولدینگ سلیکو می باشد.

برند سولیکو یکی از بزرگترین و مشهورترین برندهای صنایع غذایی در کشور ما می باشد که بیش از 20 زیر مجموعه تحت این برند فعالیت می کنند که از جمله این برندها، برند کاله می باشد که در تولید فراورده های گوشتی و پروتئینی و همچنین فراورده های لبنی در کشور ما پیشتاز است.

آقای سلیمانی به عنوان یکی از موفق ترین کارآفرینان در کشور ما شناخته می شود و در واقع مالک یکی از بزرگترین شرکت های تولید مواد غذایی در ایران می باشد. ایشان با فکر و ایده خلاقانه ای که داشته است، توانسته است با تلاش شبانه روزی و بدون وقفه، به این موفقیت چشمگیر دست پیدا کند. شرکت کاله در سال 1370 افتتاح شده است و همان طور که گفته شد، از زیر مجموعه های برند سولیکو است.

لطفا از پست ایده های خلاقانه کسب و کار دیدن کنید.

استفاده از نیروی متخصص ماهر جوان

طبیعتا چنین فردی می بایست مسیر بسیار سخت و پر چالشی را پشت سر گذاشته باشد تا به این موفقیت و شهرت رسیده باشد. یکی از عوامل موفقیت ایشان در این زمینه، استفاده از نیروی متخصص ماهر جوان است که از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های مطرح کشور از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه شریف و … استفاده کرده است و از تخصص آن ها بهره مندی کافی را برده است.

در واقع آقای سلیمانی، موفقیت خود را در تلاش جمعی و مشارکت دسته جمعی می بیند و به همین دلیل است که توانسته است به موفقیت های زیادی در زمینه تولید مواد غذایی برسد.

از نظر جوایز و افتخارات فردی آقای سلیمانی می توان به دریافت نشان عالی مدیر شایسته ایران در سال 1395 اشاره کرد که از دستان رئیس جمهور وقت ایران دریافت کرده است.

همچنین ایشان مدال افتخار ملی در خصوص صادرات برند غذایی کاله را به دست آورده است. علاوه بر جوایز ملی، ایشان در مجامع بین المللی هم توانسته است به شهرت زیادی دست پیدا کند که به دلیل مرغوب بودن و با کیفیت بودن محصولات شرکت کاله می باشد.

حال در ادامه مقاله، به دیگر زندگینامه کارآفرینان برتر ایران خواهیم پرداخت.

مرتضی سلطانی، برند زرماکارون

مرتضی سلطانی، برند زرماکارون
مرتضی سلطانی، برند زرماکارون

از دیگر کارآفرینان موفق در کشور ما می توان به جناب آقای مرتضی سلطانی اشاره کرد که ایشان متولد سال 1340 می باشد و در شهر مبارک آباد قم متولد شده اند. ایشان توانسته اند جزو کارآفرینان برتر و نمونه کشور لقب بگیرند.

ایشان در حوزه تولید و صادرات، یکی از قوی ترین ها در ایران می باشند. در خصوص زندگینامه ایشان از خودشان پرسیده شده است که کودکی سختی را پشت سر گذاشته است و در واقع از همان ابتدای کودکی، با کار کردن و … توانسته است به درآمد برسد. از همان کودکی، ایشان رویای این را داشته است که یک صنعتگر موفقی شود.

ایده های پولساز در آمریکا چیست؟

آقای سلطانی با استفاده از تجربیاتی که در دوران جوانی خود به دست آورده است، توانسته است به موفقیت های امروز خود دست پیدا کند

آقای سلطانی با استفاده از تجربیاتی که در دوران جوانی خود به دست آورده است، توانسته است به موفقیت های امروز خود دست پیدا کند. یکی از کارخانه های احداث شده توسط ایشان، کارخانه صنایع چدن پارس است.

بعد از مدتی ایشان تحقیقات گسترده ای در حوزه آرد صنعتی انجام داد و توانست در سال 1372 شرکت آرد زر را احداث کند. ایشان جزو اولین ها در تولید آرد سمولینا در کشور ایران می باشد و موفق به احداث کارخانه آرد سمولینای ایران شدند.

از آنجایی که آرد تولید شده از خریدار کمی برخوردار بود، توانست با استفاده از این آرد، در تولید ماکارونی نیز موفق ظاهر شود و در واقع ایده احداث کارخانه زر ماکارون از همان کارخانه آرد زر آمده است.

امروزه برند زر ماکارون جزو بهترین برندهای تولید ماکارونی در کشور می باشد که میلیون ها نفر در ایران و حتی در دیگر نقاط دنیا از این محصول استفاده می کنند. بعد از احداث کارخانه زر ماکارون در سال 1384، ایشان توانستند عناوین و افتخارات فردی زیادی به دست آورند که از جمله این موارد می توان به کسب لوح تندیس واحد نمونه استاندارد در کشور اشاره کرد که طی 8 سال متوالی، موفق به دریافت آن شده اند.

شما در حال مطالعه مقاله زندگینامه کارآفرینان برتر ایران می باشید.

توصیه می کینم از صفحه کارآفرینی زنان در ایران دیدن کنید.

سعید و حمید محمدی، بنیانگذاران دیجی‌کالا

از برندهای مشهور و معروف در کشور ما، می توان به برند دیجی کالا اشاره کرد. موسس این برند، آقایان سعید و حمید محمدی می باشند. حمید محمدی دارای مدرک کارشناسی مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد.

همچنین برادر ایشان یعنی سعید محمدی دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی می باشد. کنجکاو بودن این دو برادر به خصوص در حوزه کامپیوتر باعث شد که جرقه ای در ذهن آنان ایجاد شود و با یادگیری نرم افزارهایی مانند اتوکد و … اقدام به طراحی برخی از قطعات موتور سیکلت در یک شرکت قطعه سازی شدند.

زمانی ایده سایت دیجی کالا به ذهن این دو برادر خطور کرد که قصد داشتند یک دوربین عکاسی تهیه کنند، اما قادر نبودند که اطلاعات درست و دقیقی در خصوص دوربین به دست آورند و بعد از تحقیقات زیاد موفق به خرید دوربین شدند که البته متوجه موضوعی شدند که لنز دوربین ضعیف بوده است.

این تجربه ناخوشایند باعث شد که به فکر ایجاد یک منبع تحقیقی درست در خصوص کالاهای دیجیتال باشند. بعد از تلاش های بی وقفه، این دو برادر موفق شدند که برند دیجی کالا را در سال 1385 احداث کنند و سرمایه ایجاد این سایت فقط با 10 میلیون تومان بوده و تعداد پرسنلی که استفاده کردند، 5 نفر بوده است. اما اکنون مشاهده می کنید که دیجی کالا به عنوان بزرگترین مرجع خرید آنلاین در ایران و خاورمیانه محسوب می شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگینامه کارآفرینان برتر ایران و همچنین مشاوره های لازم برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در حوزه های مختلف، با سرکار خانم مهندس مرتا جوادی به عنوان مدیر شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ مشورت های لازم را انجام دهید.

بهروز فروتن، بنیانگذار شرکت صنایع غذایی بهروز

بهروز فروتن، بنیانگذار شرکت صنایع غذایی بهروز
بهروز فروتن، بنیانگذار شرکت صنایع غذایی بهروز

از دیگر کارآفرینان موفق در کشور می توان به جناب آقای بهروز فروتن اشاره کرد. ایشان متولد سال 1324 در تهران می باشد. ایشان بعد از گذراندن دوران دبیرستان خود، در رشته مدیریت در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شدند. یکی از مهمترین ویژگی های بارز ایشان، تفکر او در خصوص ارتباطات بود که باید با کیفیت تر عرضه شود تا انسان ها بتوانند به راحتی با هم در ارتباط باشند.

آقای فروتن به دلیل مشکلات مالی که در زمان نوجوانی خود داشتند، تصمیم به کار در حین تحصیل خود گرفتند و در کنار تحصیل و درس خود، اقدام به فعالیت در کارخانه و … کردند تا بتواند از پس هزینه های تحصیل خود بربیایند. بعد از گذر از دوران تحصیل، فعالیت خود را در حوزه آموزش و پرورش و تدریس به دانش آموزان و تدریس خصوصی شروع کردند.

آقای فروتن در سال 1356 به فکر احداث مکانی کوچک در تولید مواد غذایی افتادند و با کمک خانواده خود، اقدام به ایجاد یک کارگاه کوچک نموند

آقای فروتن در سال 1356 به فکر احداث مکانی کوچک در تولید مواد غذایی افتادند و با کمک خانواده خود، اقدام به ایجاد یک کارگاه کوچک نموند. اندیشه بزرگی که ایشان داشتند، بر اساس نگاه فرهنگی بوده است که در زمان تدریس در آموزش و پرورش به دست آورده اند و شعار دوست من سلام نیز دقیقا از همین مسئله سرچشمه گرفته است.

بعد از تلاش و کوشش فراوان، در سال 1367 موفق به رشد کسب و کار خود شدند و توانستند کارخانه بزرگی به نام تولید مواد غذایی بهروز را تاسیس نمایند.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت ایشان در این حوزه کاری، استفاده از خرد جمعی و مشورت با همکاران و افراد متخصص بوده است و همیشه کار گروهی و مشورت جمعی را سر لوحه کار خود قرار دادند. استفاده از نیروی کار جوان و متخصص می تواند باعث رونق تجارت و کسب و کار شود و آقای فروتن نیز از این اصل پیروی کردند.

شما در حال مطالعه مقاله زندگینامه کارآفرینان برتر ایران می باشید.

لطفا از پست کارآفرینی در عمان دیدن کنید.

بابک بختیاری، مؤسس آیس پک

از دیگر کارآفرینانی که موفقیت های زیادی به دست آورده است، می توان به آقای بابک بختیاری اشاره کرد. ایشان متولد سال 1357 در شهر تهران می باشند. از همان دوران کودکی ایشان به دنبال کسب و کار و درآمد بوده اند و همین مسیر باعث شد که او در سن 14 سالگی به فروش ساندویچ های سرد به همکلاسی های خود بپردازد.

ایشان در سال 1376 با سرمایه ای اندک، اقدام به خرید خودرو پیکان نمود و با آن کسب درآمد می کرد. بعد از آن با فروش خودروی خود با یکی از دوستان خود به صورت شراکتی رستورانی تاسیس کردند.

در حین کار مشغول به تحصیل هم بوده است. بعد از احداث رستوران، ایشان در کمتر از یک سال سرمایه خود را از دست داد اما ایشان دست از کار و تلاش برنداشت و با فعالیت و شاگردی در مغازه های مختلف، به فکر درآمد بیشتری بود. بعد از مدت ها ایشان به فکر فروش لوازم اداری دست دوم افتادند و بعد از مدتی هم تولید لوازم اداری را پیش رفتند تا هم تولید کننده باشد و هم فروشنده.

آقای بختیاری در همان کار تولید لوازم اداری به دلیل ورشکستگی و بدهی، راهی زندان می شوند

آقای بختیاری در همان کار تولید لوازم اداری به دلیل ورشکستگی و بدهی، راهی زندان می شوند و در همان زندان هم به فکر راه اندازی کسب و کاری دیگر افتادند که این کسب و کار بتواند با کمترین ضرر همراه باشد.

بعد از اتمام دوره زندان و تسویه بدهی ها، فکری به ذهن او خطور کرد که مربوط به بستنی بوده است. او به یاد کودکی خود که بستنی مصرف می کرده است، به این فکر کرد که چگونه و چه کاری را انجام دهد تا بتواند با تغییر در ظاهر و طعم این بستنی، غذایی نو و تازه ای را به مردم بفروشد.

به همین دلیل در ابتدا ظرف بستنی را خالی کرد تا بستنی آب شود و سپس با اضافه کردن اسمارتیز و خوردن آن با آب بستنی، جرقه ای به ذهن او خطور کرد که همان ایده آیس پک یا بستنی آب شده و شل می باشد.

به همین دلیل در شمال تهران اقدام به راه اندازی مغازه بستنی فروشی آیس پک نمود و توانست مشتری های زیادی را کسب کند و همین مسئله باعث شد که به مرور زمان به موفقیت های مالی برسد و در طی چند سال، موفق به احداث شعبه های مختلف در کمتر از 6 ماه شد.

عدم ناامیدی و تلاش و کوشش فراوان باعث شد که ایشان به موفقیت امروزی خود دست پیدا کند و علاوه بر کسب سود برای خود، برای بیش از 5 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، اشتغالزایی کرد. ایشان در سال 1386 توانست به عنوان کارآفرین برتر کشور شناخته شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگینامه کارآفرینان برتر ایران و همچنین راهنمایی های لازم در خصوص کارآفرینی و سرمایه گذاری، با یکی از بهترین شرکت های مشاوره سرمایه گذاری یعنی شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

حسام آرمندهی، خالق دیوار و کافه بازار

یکی از موفق ترین افراد کارآفرین در کشور ما می توان به آقای حسام آرمندهی اشاره کرد. ایشان دانش آموخته رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف می باشد. ایشان متولد سال 1364 در تهران است. او بعد از اتمام تحصیل خود، تصمیم به مهاجرت می گیرد.

هر چند قبل از مهاجرت به همراه دوست خود اقدام به ایجاد یک سایت به نام طوطی نمود که در آن تیشرت های چاپی به فروش می رسید. اما این پروژه به انتها نرسید و ناتمام ماند.

ایشان در سال 1388 اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد کردند و در رشته کارآفرینی در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد به تحصیل پرداختند. بعد از مدتی، برای تعطیلات، به کشور سفر کردند و بار دیگر با همان دوست خود که کار تیشرت چاپی را انجام می دادند، دیدار کرد و متوجه موضوع و پروژه ای می شود که فارسی تل نام دارد و اقدام به ایجاد این پروژه می کنند.

آقای آرمندهی، قصد ماندن در ایران را نداشت و همیشه مایل به مهاجرت بود. اما همین پروژه فارسی تل، جرقه ای در ذهن او ایجاد شد که مربوط به فارسی سازی نرم افزار موبایلی می باشد و طراحی نرم افزارهای فارسی نیز به ذهن ایشان خطور کرد.

همین مسئله باعث شد که ایشان از مهاجرت صرف نظر کند و در ایران بماند. بعد از مدتی، ایشان تصمیم گرفتند که اقدام به رشد برند فارسی تل کنند و در واقع منبعی را تولید کنند که مانند اپل استور یا گوگل پلی، منبع نرم افزارهای اندرویدی باشد که رابط کاربردی این منبع به فارسی باشد.

به همین ترتیب به مرور زمان، نرم افزار کافه بازار به وجود آمد و امروزه میزان نصب این نرم افزار در گوشی های اندرویدی در کشور ما به بیش از 50 میلیون نفر رسیده است.

شما در حال مطالعه مقاله زندگینامه کارآفرینان برتر ایران، می باشید.

شهرام شاهکار ، مؤسس اسنپ

شهرام شاهکار، مؤسس اسنپ
شهرام شاهکار، مؤسس اسنپ

همه ما بارها نرم افزار اسنپ را به چشم دیده ایم و یا با آن کار کرده ایم. موسس اسنپ، جناب آقای شهرام شاهکار می باشد که ایشان فارغ التحصیل رشته مدیریت کسب و کار از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا می باشد.

ایشان یکی از بهترین کارآفرینان در کشور ما می باشد. در خصوص روند کاری ایشان باید گفت که آقای شاهکار بعد از اتمام دوره تحصیلات خود به ایران بازگشتند و قصد ایجاد یک استارتاپ در حوزه حمل و نقل شهری را در سر داشتند. در اوایل کار، تحت برند تاکسی یاب نیز این نرم افزار فعالیت داشت که در سال 1394، این نام به اسنپ تغییر پیدا کرد.

نرم افزار اسنپ که همان تاکسی اینترنتی در ایران می باشد، بعد از گذشت مدت ها توانست در اکثر شهرهای ایران گسترش پیدا کند و علاوه بر ایجاد سود برای ایشان، برای بیش از صدها هزار نفر در ایران اشتغال زایی ایجاد شد که بتوانند با وسیله نقلیه خود اقدام به کسب درآمد کنند.

در واقع ایده اسنپ مربوط به مدیریت و توسعه کسب و کار در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی می باشد که آقای شاهکار در زمان تحصیل خود، چنین موضوعی را لمس کرده بود و قصد داشت در کشور ما این ایده را پیاده سازی کند.

محمدکریم فضلی، مؤسس گلرنگ

از دیگر کارآفرینان نمونه و برتر در کشور ما می توان به جناب آقای محمد کریم فضلی اشاره کرد که ایشان موسس برند گلرنگ در تولید محصولات بهداشتی می باشند. شروع کار ایشان از ایجاد یک کارگاه کوچک بوده است که امروزه تبدیل به یکی از بزرگترین برندهای تولید لوازم بهداشتی در کشور شده است.

امروزه برند گلرنگ، بیش از 20 زیر شاخه و برند را تحت مدیریت خود دارد. در واقع یکی از عوامل موفقیت ایشان، پدر آقای فضلی بوده است که یک بازرگان بزرگ و خوشنام بوده است.

آقای محمدکریم فضلی در سن 20 سالگی ازدواج نمود و به دلیل مسئولیت ایجاد شده برای ایشان، اقدام به انجام کسب و کارهای مختلف کردند و تجربه زیادی به دست آوردند. بعد از مدت ها ایشان تصمیم گرفت که در حوزه تولید صابون و مواد شوینده به فعالیت بپردازد و کارگاه کوچکی در این حوزه احداث کردند. در کنار محصولات صابون و مواد شوینده، مواد دیگری مانند مایع ظرفشویی، شامپو و … نیز به دیگر محصولات تولیدی ایشان اضافه گردید.

برند گلرنگ علاوه بر تامین نیازهای داخلی، اقدام به صادرات کالاهای خود به کشورهای همسایه و حتی کشورهای مطرح اروپایی نمود. شرکت گلرنگ امروزه به عنوان یکی از بهترین شرکت های تولیدی در ایران شناخته می شود که بیش از 40 واحد خط تولیدی در کشور دارد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگینامه کارآفرینان برتر ایران و همچنین راهنمایی های لازم در خصوص ایجاد کارآفرینی و یا سرمایه گذاری، با یکی از بهترین شرکت های مشاوره سرمایه گذاری یعنی شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

مجید حسینی‌نژاد ، بنیانگذار علی بابا

مجید حسینی‌نژاد، بنیانگذار علی بابا
مجید حسینی‌نژاد، بنیانگذار علی بابا

از دیگر کارآفرینان برتر در کشور ما می توان به جناب آقای مجید حسینی نژاد اشاره کرد که ایشان سختی های زیادی در طول مسیر زندگی خود تجربه کرده اند که همین شکست ها و سختی ها باعث شد که امروزه یکی از بهترین ها در حوزه کارآفرینی لقب بگیرند. ایشان در سال 1385 از شغل لوازم یدکی خود اخراج شدند و بعد از آن اقدام به واردات لوازم آرایشی بهداشتی نمودند.

اما متاسفانه باز هم شکست خوردند. بعد از آن وارد حوزه لوازم مهندسی شدند و اقدام به وارد کردن این محصولات کردند. اما بعد از مدت ها به دلیل مسائل مختلفی، در این کار موفقیت خود را از دست دادند.

از جمله کارهایی که جناب آقای حسینی نژاد در آن فعالیت کردند می توان به احداث کلینیک لیزر پوست و مو، کلینیک زیبایی، شرکت ساخت و ساز ساختمان، و در نهایت شرکت هواپیمایی علی بابا اشاره کرد.

البته در این حوزه ها هم موفقیت آنچنانی نداشتند. به همین دلیل ایشان تصمیم به مهاجرت گرفتند. اما قبل از مهاجرت به این فکر افتادند که چگونه می تواند خدمات آنلاین برای سفر ارائه داد و به همین دلیل از مهاجرت منصرف شدند و در ایران باقی ماندند.

با تحقیق و جست و جوی فراوان، ایشان موفق به ایجاد سایت علی بابا در سال 1393 شدند که توانست تمامی شکست های قبلی او را جبران کند. امروز برند علی بابا و خدمات مسافرتی این وبسایت به عنوان یکی از برترین استارتاپ ها در ایران شناخته می شود و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

بعد از ایجاد سایت علی بابا، در سال 96 وبسایت دیگری به نام جاباما را راه اندازی کردند که مربوط به رزرو هتل به صورت آنلاین است که امروز این برند هم جزو محبوب ترین برندها محسوب می شود.

در کشور ما هزاران نفر در حوزه کارآفرینی مشغول به فعالیت هستند

موارد بالا از جمله زندگینامه کارآفرینان برتر ایران می باشد. در کشور ما هزاران نفر در حوزه کارآفرینی مشغول به فعالیت هستند که موفقیت های زیادی در حوزه کاری خود به دست آورده اند و ما صرفا در این مقاله به شاخص ترین چهره های کارآفرینی در کشور خود پرداختیم. حال در ادامه مقاله، به بررسی زندگی کاری یکی از بهترین کارآفرینان کشور یعنی سرکار خانم مهندس مرتا جوادی به عنوان مدیر عامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ می پردازیم.

آشنایی با سرکار خانم مهندس مرتا جوادی مدیر عامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ

در خصوص زندگینامه کارآفرینان برتر ایران، توضیحاتی ارائه شد. یکی از بهترین کارآفرینان و برترین در این حوزه در کشور ما، سرکار خانم مهندس مرتا جوادی می باشد. سرکار خانم مهندس مرتا جوادی، مدیر عامل شرکت مهاجرتی الست گروپ و شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ می باشد که به ارائه خدمات مختلف نیز می پردازد.

خانم جوادی به عنوان مدیر عامل این شرکت، از فعالان برجسته در حوزه سرمایه گذاری می باشد

سرکار خانم جوادی به عنوان مدیر عامل این شرکت، از فعالان برجسته در حوزه سرمایه گذاری می باشد که از تجربه بسیار زیادی در این زمینه برخوردار است. در کنار حوزه های سرمایه گذاری و مشاوره در این حوزه به افراد مختلف، در حوزه کاریابی و سرمایه گذاری در کشورهای مختلف نیز فعالیت گسترده ای دارد.

در واقع خانم جوادی نیز به عنوان یکی از برترین کارآفرین ها در کشور ما محسوب می شود و بارها به عنوان برترین کارآفرین و همچنین برترین فرد که در حوزه سرمایه گذاری فعالیت دارد، جوایز و افتخارات متعددی را کسب نموده است.

شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در طی سالیان اخیر توانسته است محبوبیت زیادی در زمینه مشاوره های سرمایه گذاری و کارآفرینی و همچنین کمک به اشتغال بسیاری از نیروهای متخصص در داخل و خارج کشور کسب نموده است.

شاید تاکنون مقالات متعددی در خصوص شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ مطالعه کرده باشید و محبوبیت و برتر بودن این شرکت، مدیون فعالیت ها و تلاش های سرکار خانم مهندس مرتا جوادی و باقی کارشناسان فعال در این شرکت می باشد.

در همایش ها و نشست های مختلفی نیز سرکار خانم مرتا جوادی به عنوان یکی از برجسته ترین افراد در بخش سرمایه گذاری، سخنرانی های متعددی انجام داده است و بسیاری از افراد از راهنمایی های ایشان توانسته اند به موفقیت های مالی زیادی دست پیدا کنند. تمامی این موفقیت ها حاصل سال ها تجربه و تلاش و همچنین شکست ها و درس هایی از این شکست ها بوده است که باعث ایجاد کوله باری از تجربه برای ایشان شده است.

حال در ادامه مقاله زندگینامه کارآفرینان برتر ایران، به حوزه های کاری سرکار خانم مهندس مرتا جوادی اشاره خواهیم کرد.

حوزه های کاری خانم مهندس مرتا جوادی

حوزه های کاری خانم مهندس مرتا جوادی
حوزه های کاری خانم مهندس مرتا جوادی

عمده حوزه‌هایی که خانم مرتا جوادی در شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در آن ها فعالیت می‌کند، موضوع کاریابی و سرمایه گذاری می باشد.

همان طور که در مبحث قبلی گفته شد، بیشترین حوزه کاری سرکار خانم جوادی مربوط به حوزه کاریابی و سرمایه گذاری می باشد و همچنین مشاوره هایی در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور  به افراد مختلف ارائه می دهد. افرادی که به دنبال این هستند که به کشورهای مختلف مهاجرت کنند و مهاجرت آن ها در حوزه سرمایه گذاری یا اشتغال است، بدون شک یکی از بهترین مشاوران در این حوزه، خانم مهندس مرتا جوادی می باشد.

خانم جوادی و تیم کارشناسی فعال در شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ نیز برای افرادی که قصد مهاجرت دارند و یا قصد سرمایه گذاری در ایران یا خارج از کشور دارند، راهنمایی های ارزنده ای را ارائه می دهد و افراد می توانند به موفقیت های زیادی دست پیدا کنند.

از دیگر حوزه های کاری خانم جوادی، می توان به ارتباط  با کارفرمایان مختلف به خصوص کارفرمایان خارج از کشور اشاره کرد که افراد متقاضی برای اشتغال در خارج از کشور می توانند با مراجعه به شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ و مشاوره های لازم با خانم جوادی، اقدامات لازم برای ارتباط گیری با کارفرمایان توسط این شرکت انجام شود و بعد از انجام مراحل لازم و اخذ پذیرش شغلی برای متقاضی، فرد می تواند اقدامات مهاجرتی خود را انجام دهد.

شما در حال مطالعه مقاله زندگینامه کارآفرینان برتر ایران می باشید.

مرتا جوادی و شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ

همان طور که در مباحث قبل گفته شد، خانم مرتا جوادی به عنوان یکی از کارآفرینان برتر در کشور ما شناخته می شود و شرکت ایشان یعنی شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ به عنوان یکی از شرکت های برتر در حوزه سرمایه گذاری و همچنین مهاجرت شناخته شده است.

در واقع شرکت الست گروپ با به کارگیری نیروهای متخصص و با تجربه در زمینه مهاجرت به خصوص مهاجرت کاری یا سرمایه گذاری، سعی در ارائه راهنمایی های لازم و مفید به افراد مختلف می کنند و این مشاوره ها و راهنمایی ها در زمینه مهاجرت هر چه موفق افراد می باشد و همچنین افرادی که قصد دارند در داخل کشور سرمایه گذاری انجام دهند یا کارآفرین شوند هم می توانند با این کارشناسان برجسته نیز مشورت های لازم را دریافت کنند.

بسیاری از افراد در فکر این هستند که چگونه بتوانند از موقعیت های شغلی در خارج از کشور با خبر شوند. شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در این زمینه می تواند کمک حال افراد باشد و با اقدامات لازم در راستای کاریابی در خارج از کشور، سعی می کند تا مراحل مهاجرتی افراد متقاضی را به آسانی پیش ببرد و روند مهاجرتی موفقی را داشته باشند.

شعار شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، “اعتماد را تجربه کن” می باشد

شعار شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، “اعتماد را تجربه کن” می باشد و این شعار برگرفته از سال ها تلاش در زمینه افزایش اعتبار شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ می باشد که رضایت اکثریت مراجعه کنندگان به این شرکت را کسب کرده است و توانسته است مسیر زندگی بسیاری از افراد را مشخص کند تا افراد بتوانند در زمینه های مختلف به موفقیت های زیادی دست پیدا کنند.

به همین دلیل توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص سرمایه گذاری در   ایران یا خارج از کشور یا اقدامات لازم برای مهاجرت کاری یا سرمایه گذاری به کشورهای خارجی، به یکی از بهترین شرکت های این حوزه یعنی شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ با مدیریت سرکار خانم مهندس مرتا جوادی مراجعه نمایید و راهنمایی  های لازم را دریافت کنید.

عوامل موثر در زمینه کارآفرینی موفق

عوامل موثر در زمینه کارآفرینی موفق
عوامل موثر در زمینه کارآفرینی موفق

زمانی که به مطالعه زندگینامه کارآفرینان برتر ایران می پردازیم، به نکاتی دست پیدا می کنیم که این نکات، کلید موفقیت آنان در حوزه کاری و کارآفرینی آن ها بوده است. طبیعتا افراد زیادی مایل هستند که مانند این افراد برجسته، در زمینه کارآفرینی نیز موفق شوند و تعداد این افراد کم هم نیست.

راه اندازی یک کسب و کار، همراه با یک ایده خاص است که نیاز به تلاش و کوشش فراوان خواهد داشت. در واقع کارآفرین باید نگاهی دیگر به پیرامون خود داشته باشد تا بتواند به موفقیت در این زمینه دست پیدا کند و با افراد عادی نیز تفاوت دیدگاه اساسی نیز خواهند داشت.

داشتن روحیه بالا و عدم ناامیدی و ترس، از جمله عوامل موثر در زمینه موفق بودن در یک کسب و کار است. زیرا هر کسب و کاری همراه با ریسک می باشد که گاهی می تواند کم خطر و گاهی پرخطر باشد. ما در ادامه، به برخی از فاکتورهای لازم برای موفقیت در کارآفرینی خواهیم پرداخت:

انتخاب یک بیزینس و طرح تجاری قوی

داشتن یک طرح تجاری قوی می تواند کمک زیادی در زمینه کارآفرین بودن داشته باشد و میزان موفقیت را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. از آنجایی که مبحث کارآفرینی دارای ابعاد گسترده ای است، یکی از فاکتورهای مهم برای موفق بودن در این زمینه، داشتن یک طرح تجاری قوی و خاص است که بتواند یک محصول خاص، یک فعالیت خاص یا بازدهی خاصی به افراد مختلف ارائه دهد. بنابراین لازم است در ابتدای کار، با دقت و تمرکز زیاد در خصوص طرح تجاری خود فکر زیادی کرد تا بتوان به مرحله اجرا شدن درآورد.

داشتن تحصیلات در صورت نیاز

جالب است بدانید که برخی از طرح های کارآفرینی نیاز به تحصیلات مربوط به آن دارد. البته این موضوع امری مطلق نیست و می تواند نسبی باشد. مثلا ما افرادی در کشور داشته ایم که اگر به مدرک تحصیلی آن ها توجه کنیم، کارآفرین در حوزه ای بوده اند که مدرک تحصیلی آن ها هیچ ارتباطی با طرح تجاری ایشان نداشته است.

این مسئله در واقع به موضوع طرح تجاری باز می گردد و اگر فردی به دنبال کارآفرینی در حوزه ای خاص و تخصصی است که نیاز به دانش تخصصی و تحصیلات دارد، لازم است در این حوزه تحصیلات مورد نیاز را طی کند تا بتواند بر اساس تجربیات به دست آمده، اقدام به راه اندازی کسب و کار خود کند.

داشتن برنامه ریزی درست و اصولی

زمانی که به مطالعه زندگینامه کارآفرینان برتر ایران می پردازیم، همه این افراد، تاکید زیادی بر برنامه ریزی داشته اند. داشتن یک برنامه ریزی اصولی و درست و دقیق می تواند باعث شود که طبق اصول درست و زمان بندی درست در راستای اهداف کاری و طرح تجاری خود قدم برداریم و در واقع باعث می شود که با استراتژی های طراحی شده، به درستی و در زمان درست به هدف خود دست پیدا کنیم و همین مسئله شانس موفقیت ما را در کارآفرینی افزایش خواهد داد.

انتخاب بازار هدف

هر طرح تجاری نیازمند این است که بازار هدفی داشته باشد یا به عبارت دیگر، مخاطبان خود را از قبل مشخص کرده باشد. این بازار هدف بر اساس سن، جنسیت، درآمد، فرهنگ و نژاد و … شکل می گیرد و لازم است در هنگام طراحی طرح تجاری خود، به مسئله انتخاب بازار هدف، دقت کافی در نظر گرفته شود.

این کار می تواند باعث شود که سرعت رسیدن به هدف ما بیشتر شود و در نتیجه می تواند باعث موفقیت شود. در واقع همه ما می دانیم که ما به دنبال عرضه یک محصول یا یک خدمتی خاص به مخاطبانی هستیم که قصد برآورده کردن نیازهای آنان را داریم و بازار هدف دقیقا به همین مسئله اشاره می کند.

شبکه سازی

یکی از اصول مهم در زمینه کارآفرینی این است که شبکه سازی اصولی انجام شود. ملاقات با افراد مختلف در زمینه تامین نیازهای مهارتی طرح تجاری، در واقع با شبکه سازی رخ می دهد و می تواند باعث شکل گیری درست طرح تجاری ما شود و شانس ما را در رسیدن به هدف مورد نظر افزایش خواهد داد.

فروختن و در اختیار قراردادن ایده

طبیعی است که هر کارآفرینی با فروختن یک محصول یا خدمات همراه است. اما مشتریان و افرادی که قصد دریافت این خدمت را دارند، از همان ابتدا از مسئله خریدن از شما مطمئن نیستند.

شما به عنوان یک کارآفرین موظف هستید که افراد را قانع کنید که بهترین گزینه را در اختیار آن ها قرار می دهید و در واقع جلب اعتماد و اطمینان سازی نمایید. این مسئله در واقع مربوط به منحصر به فرد بودن ایده و محصول است که می تواند تفاوت شما را با دیگر محصولات و ایده ها، مشخص کند. با مطالعه دقیق زندگینامه کارآفرینان برتر ایران می توان به عمق این مسئله پی برد.

انجام امور بازاریابی

زمانی که شما دارای یک محصول یا خدمتی خاص هستید و قصد فروش آن را دارید، اما اگر مشتری نداشته باشید، در واقع فقط ضرر کرده اید. برای این که بتوانید ایده خود و محصول خود را در معرض عموم قرار دهید و با شناخت بازار هدف خود اقدام به فروش کنید، باید از همان ابتدای مسیر، تمرکز زیادی بر مسئله بازاریابی کنید.

زیرا مردم که از همان ابتدا با محصول شما و خدمات شما آشنا نیستند و در واقع اطلاعی ندارند که چنین محصولی وجود دارد. به همین دلیل با انجام بازاریابی در بازار هدف می توان به فروش رسید و علاوه بر  ارائه خدمات درست به مشتریان، می توان به بازدهی و سود دست پیدا کرد.

موارد بالا از جمله مهمترین فاکتورهای موفقیت در حوزه کارآفرینی می باشد که به آن اشاره شد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارآفرینی و دریافت مشاوره های لازم در این خصوص و موفقیت بیشتر خود، با یکی از بهترین شرکت های مشاوره سرمایه گذاری یعنی شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ تماس حاصل فرمایید و با مدیریت این مجموعه یعنی سرکار خانم مهندس مرتا جوادی ملاقات نمایید و راهنمایی های لازم را از ایشان دریافت کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی زندگینامه کارآفرینان برتر ایران پرداختیم. با مطالعه زندگینامه کارآفرینان برتر ایران می توان کمک زیادی در زمینه اهداف کارآفرینی خود انجام داد.

افراد زیادی در کشور ما موفق شده اند به موفقیت های مالی و کاری در زمینه کارآفرینی دست پیدا کنند. همچنین در این مقاله در خصوص یکی از بهترین کارآفرینان برتر در حوزه سرمایه گذاری و کارآفرینی یعنی سرکار خانم مهندس مرتا جوادی به عنوان مدیریت شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، مطالب مفیدی را عنوان کردیم.

این شرکت جزو شرکت های برتر در حوزه مشاوره های سرمایه گذاری و کارآفرینی در داخل کشور و خارج کشور می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر و بهتر در خصوص سرمایه گذاری و کارآفرینی و موفقیت در این زمینه، به شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را از سرکار خانم مهندس مرتا جوادی و کارشناسان این شرکت معتبر دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *