نحوه سرمایه گذاری در سهام انگلستان

سرمایه گذاری در سهام انگلستان

فهرست مطالب

هر فردی میتواند با هر نوع درآمدی راههایی برای سرمایه گذاری پیدا و سرمایه گذاری خود را شروع نماید. سرمایه گذاری در سهام انگلستان نیز یکی از راههای است که میتوانید انجام دهید. اما باید بیشتر با این نوع سرمایه گذاری آشنا باشید. پس با ما همراه باشید تا با این نوع سرمایه گذاری در کنار شما باشیم.

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری راهی است برای کنار گذاشتن پول با این انتظار که ارزش پول شما در طول زمان افزایش یابد. وقتی سرمایه‌گذاری می‌کنید، اساساً پول خود را صرف دارایی‌ها می‌کنید به این امید که در آینده از آن استفاده کنید.
با افزایش ارزش دارایی‌هایتان، بازدهی مثبتی از سرمایه‌گذاری‌هایتان به دست می‌آورید و در این مسیر درآمدی نیز ایجاد می‌کنید. به همین ترتیب، ممکن است بر عکس نیز عمل نماید و ارزش دارایی های شما نیز می تواند کاهش یابد و شما می توانید پولی را که سرمایه گذاری کرده اید از دست بدهید.

چرا در سهام سرمایه گذاری کنیم؟

همه ما اهداف مالی داریم. برای برخی، ممکن است صرفه جویی در جهت اهداف بلندمدت مانند زندگی راحت در دوران بازنشستگی باشد. برای دیگران، ممکن است صرفه جویی در رویدادهای مهم زندگی مانند خرید خانه یا ازدواج باشد.
هدف هرچه که باشد، سرمایه‌گذاری در سهام می‌تواند راهی عالی برای رشد پول شما باشد و می‌تواند به شما بازده بلندمدت بالاتری نسبت به گذاشتن پول خود در یک حساب پس‌انداز یا جاری ارائه دهید.
بر اساس نظرسنجی Barclays Equity and Gilt در سال 2019، در هر دوره ده ساله، 9 برابر، سهام بهتر از نقدینگی است. در صورت سرمایه گذاری فقط به مدت پنج سال، این میزان به هفت برابر کاهش می یابد.
مردم اغلب می پرسند که چقدر می توان در بازار سهام درآمد کسب کرد. به طور متوسط، ارزش سرمایه گذاری شما بسته به عوامل متعددی ممکن است حدود 3 تا 12 درصد در سال افزایش یابد.البته با توجه به شرایط زمان هیچ تضمینی برای این مقوله وجود ندارد.

موفقیت یا شکست سبد سرمایه گذاری شما معمولاً به عوامل مختلفی بستگی دارد،

  • تعداد دارایی های موجود در پرتفوی شما.
  • تنوع سبد شما
  • عملکرد هر دارایی
  • مدت زمانی که هر دارایی را در اختیار دارید.
  • هزینه های سرمایه گذاری

جدا از اینکه ارزش سرمایه گذاری های شما افزایش می یابد، می توانید از برخی از شرکت هایی که در آنها سرمایه گذاری می کنید نیز درآمد منظمی کسب کنید. به این درآمد سود سهام می گویند. سود سهام سهم شما از سود یک شرکت است.
همانطور که در ادامه سرمایه گذاری خود پیشرفت می کنید، با عبارت “عملکرد گذشته شاخص قابل اعتمادی برای نتایج آینده نیست” مواجه خواهید شد. این معمولا به شما اطلاع می دهد که گاهی اوقات سرمایه گذاری های شما ممکن است شکست بخورد و هیچ انسانی یا الگوریتمی نمی تواند عملکرد سرمایه گذاری شما را پیش بینی کند. عملکرد گذشته یک شرکت نمی تواند موفقیت آتی آن را تضمین کند، بنابراین این مسئولیت بر عهده شماست که قبل از سرمایه گذاری ، تحقیقات وبررسی های خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید : خرید بیزینس در انگلیس به چه صورت انجام می گیرد

بورس چیست؟

بازار سهام بازاری است که در آن سهام و سایر دارایی ها خرید و فروش می شود. چندین بازار سهام در سرتاسر جهان وجود دارد و در انگلستان، بورس اصلی برای سرمایه گذاری در سهام انگلستان بورس لندن (LSE) است.
معاملات سهام را از نام‌های بزرگی که شنیده‌اید، مانند وودافون در بازار اصلی خود، به شرکت‌های کوچک‌تری مانند ASOS که در بازار سرمایه‌گذاری جایگزین فهرست شده است، ارائه می‌دهد. هر کسی می تواند در بورس لندن سهام بخرد، اما شما باید از طریق یک کارگزار بورس مراجعه کنید.
زمانی که شروع به سرمایه گذاری در بورس می کنید، با شاخص های بازار مواجه می شوید. در بریتانیا، شاخص های اصلی عبارتند از FTSE 100 شاخصی از 100 شرکت بزرگ در (FTSE 250 ) شاخصی از 250 شرکت بزرگ بعدی(FTSE All-Share) شاخصی از همه سهام. فهرست شده در بازار اصلی (LSE)
شاخص بازار صرفاً مجموعه‌ای از سهام شرکت‌ها است که بخش خاصی را نمایندگی می‌کنند. این شرکت ها معمولا بر اساس اندازه و ارزش گروه بندی می شوند.
شاخص ها به عنوان معیاری برای سنجش حرکت و عملکرد بخش های بازار استفاده می شوند. به عنوان مثال، FTSE 250 می تواند برای اندازه گیری ثروت اقتصاد انگلستان استفاده شود.

سهام:

سهم واحدی از مالکیت یک شرکت سهامی عام است. وقتی سهامی می‌خرید، مالک بخش کوچکی از یک شرکت دولتی هستید. بنابراین، اگر سهامی در شرکت اپل خریداری کرده باشید، به عنوان مثال، مالک جزئی اپل خواهید شد. اگر عملکرد خوبی داشته باشد، از موفقیت آن سود خواهید برد. اگر عملکرد خوبی نداشته باشد، ممکن است مقداری پول از دست بدهید.
شرکت ها برای جمع آوری پول برای تامین مالی فعالیت های خود سهام منتشر می کنند. مردم در سهام سرمایه گذاری می کنند تا از موفقیت های شرکت هایی که به آنها اعتقاد دارند بهره مند شوند.

اوراق قرضه شرکتی:

وقتی در اوراق قرضه شرکتی سرمایه گذاری می کنید، در ازای بهره به یک شرکت وام می دهید.
کالاها: وقتی روی کالاها سرمایه گذاری می کنید، در فلزات گرانبها (طلا، نقره)، نفت، کشاورزی و غیره سرمایه گذاری می کنید.

موارد خاص:

هنگامی که شما در املاک سرمایه گذاری می کنید، همانطور که از نام آن پیداست، در حال سرمایه گذاری در املاک و مستغلات هستید.

صندوق‌ها:

به جای خرید مستقیم سهام، اوراق قرضه، املاک، کالاها یا سایر دارایی‌ها، می‌توانید در یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سرمایه‌گذاری کنید.
یک صندوق سرمایه گذاری مشترک (یا صندوق) پول را از شما و سایر سرمایه گذاران جمع آوری می کند و یک مدیر صندوق متخصص این پول را در دارایی هایی مانند سهام، اوراق قرضه، املاک یا کالاها سرمایه گذاری می کند و شما را از مشکل خرید سهام در چندین شرکت یا نگرانی در مورد ساختن یک شرکت نجات می دهد.
پرتفوی متنوع سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها امن‌تر و ارزان‌تر از سرمایه‌گذاری در سهام، اوراق قرضه یا کالاها است زیرا ریسک‌ها و هزینه‌ها را با سرمایه‌گذاران دیگر به اشتراک می‌گذارید. صندوق‌ها می‌توانند فعال (وجوه با مدیریت فعال)، غیرفعال (صندوق‌های شاخص) یا قابل معامله در بورس (صندوق‌های قابل معامله در بورس – ETF) باشند..
اکثر افراد، از جمله کسانی که سرمایه گذاران با تجربه هستند، هنگام سرمایه گذاری از وجوه استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید : کارآفرینی چیست؟

نحوه سرمایه گذاری در سهام در انگلستان

برای سرمایه گذاری در سهام در انگلستان، ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید در چه چیزی سرمایه گذاری کنید (به عنوان مثال سهام، اوراق قرضه، صندوق ها، ETF ها، کالاها و غیره)، سپس یک پلت فرم سرمایه گذاری، کارگزار سهام یا مشاور مالی را انتخاب کنید. باید تصمیم بگیرید که می خواهید در چه چیزی سرمایه گذاری کنید – سهام، اوراق قرضه، وجوه، کالاها، املاک؟ اکثر مبتدیان با سهام شروع می کنند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، سهام یا سایر دارایی ها نگرانی شما را از مشکل خرید مستقیم در مورد ایجاد یک سبد متنوع نجات می دهد. آنها همچنین ایمن تر و ارزان تر از سرمایه گذاری در سهام فردی هستند زیرا شما ریسک ها و هزینه ها را با سرمایه گذاران دیگر به اشتراک می گذارید. و در نهایت، انتخاب کنید.

یک پلت فرم سرمایه گذاری در سهام انگلستان انتخاب کنید:

می توانید از ارائه دهندگانی مانند بانک ها، انجمن های ساختمانی، کارگزاران سهام، سوپرمارکت های صندوق، مشاوران ربات، اپلیکیشن های تجاری و سایر موسسات مالی سرمایه گذاری سهام بخرید. ارائه دهنده خاصی که انتخاب می کنید به اهداف، هوش سرمایه گذاری و شرایط شخصی شما بستگی دارد.
یک پکیج مالیاتی میزان مالیاتی را که برای سرمایه گذاری خود پرداخت می کنید کاهش می دهد. نمونه‌هایی از بسته‌بندی‌های مالیاتی در بریتانیا، حساب‌های پس‌انداز فردی (ISA) و حقوق بازنشستگی هستند.
سهام ISA به شما امکان می دهداز کمک هزینه ISA برخوردار شوید .سرمایه گذاری معاف از مالیات خود را در سرمایه گذاری های واجد شرایط مانند سهام، اوراق قرضه شرکتی، اوراق قرضه دولتی (گلت) و وجوه سرمایه گذاری کنید. در این سال مالیاتی، مثال : کمک هزینه ISA شما 20000 پوند است. این بدان معناست که شما می توانید تا 20000 پوند در یک سهام و سهام ISA سرمایه گذاری کنید و از هیچ پولی که در سرمایه گذاری های خود به دست می آورید مالیاتی بر شما تعلق نمی گیرد.

پس اندازمادام العمر ISA

برای بزرگسالان 18 سال و بالاتر اما زیر 40 سال باز است و به شما امکان می دهد تا 4000 پوند در سال برای خانه اول یا بازنشستگی خود پس انداز کنید. دولت هر سال 25 درصد پاداش به پس انداز شما تا حداکثر 1000 پوند در سال اضافه می کند.

حقوق بازنشستگی:

وقتی به حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کنید، معافیت مالیاتی از دولت در دسترس است، اما تا زمانی که 55 سال نشوید، نمی‌توانید به پول دسترسی داشته باشید، زمانی که می‌توانید 25 درصد را به عنوان مبلغ مقطوع معاف از مالیات دریافت کنید.
حقوق بازنشستگی شخصی با سرمایه گذاری شخصی یا SIPP مزایای مالیاتی مشابه سایر حقوق بازنشستگی را ارائه می دهد، اما شما فرصت بیشتری برای انتخاب دارایی های اساسی دارید.
همچنین شایان ذکر است که اگر نمی خواهید از پکیج مالیاتی استفاده کنید، شاید به این دلیل که قبلاً کمک هزینه ISA خود را برای سال مالیاتی مصرف کرده اید، می توانید در یک حساب سرمایه گذاری عمومی (GIA) سرمایه گذاری کنید.
با GIA، شما مجاز به دریافت 12300 پوند سود بدون مالیات هستید. علاوه بر این، اولین 2000 پوندی که در سود سهام دریافت می کنید، معاف از مالیات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *