مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022

مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022

فهرست مطالب

در این مقاله، مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 را مورد بررسی قرار می دهیم. همراه شما هستیم. کانادا یکی از کشورهای پیشرفته در جهان است که بسیاری از مردم از سراسر جهان به فکر مهاجرت به آن و تشکیل زندگی و مشغول شدن به کار و یا تحصیل هستند. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، باید بدانید که پیش از هر اقدامی نیاز به اطلاعات دارید. شما باید تحقیق کنید و همه چیز را در رابطه با کشور مقصد بدانید تا بعدا به مشکل برنخورید.

ما در این مقاله قصد داریم تا به مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 بپردازیم و آن ها را لیست کرده و معرفی نماییم تا بدانید که در این کشور در چه رشته هایی نیاز به نیروی کار وجود دارد. این یکی از مواردی است که پیش از تصمیم و اقدام می تواند کمک زیادی به شما بکند. خانم مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشور می باشد. شما می توانید با مراجعه به خانم مهندس جوادی، از تجربیات ایشان در این زمینه بهره مند شوید. بنابراین توصیه می کنیم که ضمن مشورت با خانم جوادی، تا انتهای مقاله “مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022” همراه ما باشید.

فهرست مطالب

  • شرایط عمومی کشور کانادا
  • رشته های نوین مورد نیاز کانادا برای مهاجرت
  • بیشترین نیاز کانادا به کدام مشاغل است؟
  • مشاغل مورد نیاز کانادا در زمینه رشته های مهندسی
  • مشاغل مورد نیاز کانادا  در زمینه رشته های فنی حرفه ای
  • رشته های هنری

 

شرایط عمومی کشور کانادا

شرایط عمومی کشور کانادا
شرایط عمومی کشور کانادا

کانادا کشوری پهناور با آب و هوای سرد قطبی و فرهنگ متنوع است و یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. این کشور پهناور با اقیانوس اطلس، قطب شمال و اقیانوس آرام و از جنوب با ایالات متحده همسایه است. قسمت جنوبی این کشور دارای آب و هوای معتدل است. 90 درصد جمعیت آن در جنوب و جنوب غربی آن و در 200 کیلومتری ایالات متحده متمرکز شده اند. خدمات اجتماعی و آموزشی با استاندارد بالا، چند ملیتی بودن، دو زبانه بودن در کنار نرخ پایین بیکاری این کشور، این سرویس را در بین مهاجران به ویژه ایرانیان بسیار محبوب کرده است.

به دلیل کمبود شدید نیروی کار در این کشور پهناور، سیاست های دولت فدرال و ایالت های مختلف آن در طول سال ها به سمت استخدام کارگران ماهر و انتشار لیست مشاغل مورد نیاز کانادا تغییر کرده است. در بین روش‌های مختلف مهاجرت، روش مهاجرت کاری، کم هزینه‌ترین گزینه برای اخذ اقامت و شهروندی است. فرآیند کار در این کشور بر اساس برنامه Skilled Worker و Express Entry  تعریف می‌شود. پس برای مهاجرت از این طریق باید به لیست مشاغل skilled works  کانادایی توجه کنید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی، به خانم مهندس مرتا جوادی به عنوان کارآفرین نمونه کشوری مراجعه نمایید.

رشته های نوین مورد نیاز کانادا برای مهاجرت

"<yoastmark

از آنجایی که این کشور یک منطقه کم جمعیت است، با مشکلات زیادی در زمینه منابع انسانی مواجه است. از این رو مهاجرت یکی از اولویت‌های اصلی کشور است. در حالی که تعداد فرصت‌های شغلی در مناطق منطقه‌ای کم است، برخی از مشاغل هنوز در این کشور برای مهاجرت مورد نیاز هستند. امروزه، این کشور رشته‌هایی را فهرست می‌کند که مورد نیاز آن هستند. در واقع فردی که می‌خواهد برای کار به این کشور برود، به لیست رشته‌های مورد نیاز توجه می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با لیست دوره‌های مورد نیاز برای مهاجرت به این کشور، از طریق این مقاله و به کمک خانم جوادی، تعدادی از محبوب‌ترین دوره‌های سال 2022 را بررسی کرده‌ایم.

نماینده فروش

این یکی از مشاغل محبوب در این کشور است. اگر در برقراری ارتباط و ترغیب دیگران برای خرید محصول خود مهارت دارید، این بهترین کار برای شماست. یک فروشنده خوب می‌تواند تفاوت بزرگی برای یک شرکت ایجاد کند. در این کشور بیش از 8500 شغل برای فروش در بانک مورد نیاز است. حقوق فروشندگان از حدود 52000 دلار تا 64000 دلار متغیر است. چندین دسته در طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا برای شغلی به عنوان نماینده فروش در این کشور درخواست دهد.

حسابداران

این دومین شغل پرطرفدار در این کشور برای مهاجرت است. هر شرکتی سوابق و پیشینه خود را حفظ می‌کند، بنابراین اگر در حسابداری مهارت دارید، می تواند یک مزیت مهم محسوب شود. علاوه بر این، این پروفایل شغلی در مقایسه با سایر مشاغل در این کشور با مقیاس حقوق بالاتر از 63.000 دلار تا 75.000 دلار، شغلی پایدار است. دسته‌های NOC برای این نوع مشاغل شامل کدهای 0111 برای مدیران مالی و 1111 برای حسابرسان و حسابداران مالی است.

مدیر پروژه مهندسی

این کشور رشد خوبی را تجربه می‌کند، به ویژه در مناطقی مانند انتاریو و ساسکاچوان. این حرفه یکی از پردرآمدترین مشاغل در این کشور است، جایی که فرصت‌های یک مدیر پروژه مهندسی مشهور همراه با ترفیعات و مزایای قانونی ارزش‌گذاری می‌شود.

سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی وجود دارد که متقاضی می تواند شانس خود را امتحان کند و ما می توانیم بین 74000 تا 92000 دلار درآمد را تصور کنیم. کد شغلی این کلاس 0211 می باشد.

تحلیلگر کسب و کار

یکی از روندهایی که در سال های اخیر شاهد نوسانات صعودی بوده است، مشخصات یک تحلیلگر تجاری است که نیازمند درک، نوآوری، فناوری و ویژگی های مدیریتی است. بنابراین، رشته ای جامع است که نیازمند مجموعه ای از اعتبارات است. درآمد این رشته جدید از 73000 دلار تا 87000 دلار متغیر است.

مدیر پروژه فناوری اطلاعات

امروزه بیشتر صنایع مبتنی بر فناوری هستند. بنابراین اگر از آخرین پیشرفت‌های فناوری آگاه هستید و می ‌توانید در این زمینه نوآوری کنید، این بهترین گزینه برای شماست. فرصت های شغلی در بانک برای این شغل پرسود، متنوع و زیاد است و مقیاس حقوقی نزدیک به 90000 دلار تا 114000 دلار است. کد NOC برای آن 0213 است.

مدیر حساب کاربری

تحقق هر کسب و کار و سرمایه گذاری در گرو مدیریت صحیح حساب های شرکت است. این یک ویژگی ضروری برای موفقیت هر کسب و کاری است و یک چک حقوقی همیشه به فردی با مهارت های حسابداری از 75000 دلار تا 92000 دلار ارائه می شود. کد NOC  مربوط به این دسته از مدیران 0125 است.

مهندسین برنامه نویسی

برای متخصصان فناوری که در زمینه خود مهارت دارند، این کشور انتخاب بسیار خوبی است. این مهارت ها یک برنامه کاربردی و پایگاه داده ایجاد می کند و به مدیریت عملیات تجاری کمک می کند. دستمزد این رشته پرطرفدار که در لیست مشاغل مورد تقاضا در این کشور قرار دارد، از 83000 تا 99000 دلار متغیر است.

متخصصان استخدام

متخصص استخدام می تواند به شرکت کمک کند تا یک منبع انسانی خوب پیدا کند. این وضعیتی است که تقریباً در هر نوع سازمانی یافت می شود. حقوق در این زمینه از 59000 دلار تا 71000 دلار متغیر است. کد تابع این رشته 1223 است.

بیشترین نیاز کانادا به کدام مشاغل است؟

اگر یک مدیر یا متخصص یا کارآفرین هستید، باید بدانید که کدام مناطق از جهان از نظر کاری برایتان مناسب است. این یکی از خصوصیاتی است که هر کارآفرینی باید به آن توجه کند. رعایت مواردی از این دست می تواند شما را به یکی از کارآفرینان برتر جهان تبدیل کند. برای نمونه می توان یکی از کارآفرینان برتر کشور، یعنی خانم مهندس مرتا جوادی را نام برد که برای رسیدن به موفقیت حتما از اصولی نظیر آن چه که عرض کردیم پیروی کرده است.

خانم مهندس جوادی، از کارآفرینان نمونه بین المللی نیز شناخته می شوند. حال اگر دنبال کار در کشور کانادا هستید و این علاقه شما را به سمت مقاله مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 هدایت کرده است، دعوت می کنیم این بخش را به دقت مطالعه بفرمایید. در ادامه، به مشاغلی اشاره می کنیم که در کانادا نیاز زیادی به نیروی انسانی در آن رشته ها وجود دارد.

پرستاران

این کشور متعهد به مراقبت از سالمندان است و برنامه های رفاهی برای کمک به سالمندان در دسترس است. از این رو، با فرصت های فراوان موجود برای اشتغال در بخش پزشکی، تقاضا برای حرفه پرستاری به طور تصاعدی افزایش یافته است. اگر به این حرفه علاقه دارید، این یک فرصت طلایی برای شماست. لازم به ذکر است که فرصت های شغلی بسیار خوبی در این زمینه با سیستم پاداش منصفانه وجود دارد.

راننده کامیون

رانندگی با کامیون یکی از مشاغل مهم در این کشور است. طبق آخرین آمار، انتظار می رود حدود 13336 شغل رانندگی کامیون مورد نیاز داشته باشد. رانندگان کامیون اختصاصی تقریباً در همه جا برای حمل بارهای تجاری از ساحل به ساحل مورد نیاز هستند. این یکی از مهمترین زمینه های مورد نیاز برای اخذ ویزای کار می باشد.

برخی مناطق، بیش از سایرین به رانندگان کامیون نیاز دارند. به عنوان مثال، ساکنان مناطق دورافتاده اغلب به رانندگان کامیون تکیه می کنند تا محصولات مهمی مانند غذا و پوشاک را برای آن ها بیاورند. در اینجا بیشترین درخواست استان ها و مناطق وجود دارد: جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و یوکان.

معلم کالج یا حرفه ای

تدریس در سطح کالج یکی دیگر از مشاغل مورد تقاضا در این کشور است که تا حد زیادی، به دلیل نرخ بالای بازنشستگی آن است. در بازه زمانی 2017 تا 2026، این کشور ممکن است از کمبود حدود 3500 مربی رنج ببرد. کالج و معلمان حرفه ای در موسسات دولتی و خصوصی که برنامه های آکادمیک، فنی و حرفه ای را ارائه می دهند، تدریس می کنند.

شما می توانید هر چیزی از زیبایی گرفته تا عدالت کیفری، هنرهای آشپزی و طراحی را آموزش دهید. در هنگام درخواست مهاجرت کاری به این کشور، متوجه خواهید شد که شرایط تحصیل و تجربه یک معلم بسته به محیط کار بسیار متفاوت است. یک موسسه دانشگاهی مرکزی ممکن است از شما بخواهد که مدرک کارشناسی ارشد بگیرید، در حالی که یک موسسه متمرکز بر شغل ممکن است مدرک دیپلم یا لیسانس را بپذیرد. اکنون، تقاضای زیادی برای مشاغل آموزشی در انتاریو و کبک وجود دارد.

مشاور مدیریت بازرگانی

در یک بازار جهانی رقابتی فزاینده، پاک بودن و مولد بودن بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. برای رسیدن به این هدف، کارفرمایان، اغلب مشاوران مدیریت استخدام می کنند.

با توجه به افزایش تقاضا برای خدمات مشاوره حرفه ای، باید گفت که این رشته درآمد خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. امروزه بسیاری از افراد با مدرک مرتبط با کسب و کار تجارت می کنند. اما مشاوران مدیریت بسته به حوزه هایی که می خواهند در آن تخصص داشته باشند، می توانند از آموزش در زمینه هایی مانند فناوری یا مسافرت، گردشگری نیز بهره مند شوند. استان ها و مناطق مورد تقاضا عبارتند از: مانیتوبا، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، انتاریو.

جوشکاری

جوشکاری یکی از پرطرفدارترین مشاغل است. لازم به ذکر است که نیروی کار جوشکاران، کمی کمتر از سایر نیروهای کار است و بنابراین میزان بازنشستگی جوشکاران به اندازه بسیاری از مشاغل دیگر نیست.

مهندسین و طراحان نرم افزار

برای توسعه یک مدل ارتباطی خوب و مهندسی فناوری خوب، این کشور به طراحی مهندسی و نرم افزار نیاز دارد. در نتیجه این شغل را می توان جزو مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 دانست.

برق

کانادا فاقد نیروی ماهر متخصص برق است. به همین دلیل، نیاز مبرمی به کسانی دارد که در این حوزه مهارت زیادی دارند. اطلاعات تکمیلی را از خانم مهندس مرتا جوادی بخواهید. خانم جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشوری و بین المللی می باشند.

مشاغل مورد نیاز کانادا در زمینه رشته های مهندسی

در مطالب قبلی این مقاله در رابطه با بیشترین نیازی که کانادا به برخی از مشاغل دارد، حرف زدیم. در ادامه مقاله مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 قصد داریم تا گسترده تر در این زمینه حرف بزنیم و نیازهای هر رشته را در بخش مجزا بیان کنیم. ابتدا به رشته های مهندسی خواهیم پرداخت. اگر یک مهندس جویای کار در کانادا هستید، این بخش را از دست ندهید.

مهندسی عمران

مهندسی عمران یکی از پرطرفدارترین شاخه های مهندسی است. مهندسین عمران مسئول طراحی، نظارت و ساخت پروژه‌های زیربنایی مانند پل‌ها، سدها، بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها و سیستم‌های فاضلاب هستند. در کانادا نیاز به مهندسین عمران زیاد است.

مهندسی مکانیک

مهندسان مکانیک در صنایع مختلفی از جمله هوافضا، خودروسازی، تولید و زیست پزشکی اثری حیاتی دارند. آن ها مسئول طراحی، تجزیه و تحلیل، توسعه و نگهداری سیستم های مکانیکی هستند. این متخصصان باید دانش گسترده ای از فیزیک، ریاضیات مکانیکی، ترمودینامیک، الکتریسیته و آنالیز سازه داشته باشند.

تکنیسین های مهندسی برق

نام این مشاغل در لیست بهترین رشته های سال 2022 دیده می شود. تکنیسین های مهندسی برق بر تصور، توسعه، آزمایش و نگهداری تجهیزات الکترونیکی مانند سیستم های ارتباطی، محرک های الکتریکی و سیستم های ناوبری نظارت می کنند. برای موفقیت به عنوان یک مهندس برق، داشتن پیشینه قوی در علوم و ریاضیات و همچنین تکمیل یک برنامه در سطح دانشگاه ضروری است.

مهندسین صنایع

تقاضا برای مهندسان صنایع در چهارمین شغل مطلوب در سال 2022 ثابت خواهد ماند، زیرا بسیاری از شرکت ها با محدودیت های بودجه یا بازارهای نامشخص روبرو هستند. مهندسان صنایع بر بهبود کارایی محیط کار تمرکز می کنند. آن ها داده های شرکت را تجزیه و تحلیل می کنند و به دنبال راه هایی برای حذف ضایعات و بهبود نرخ تولید می گردند.

تکنیسین های تضمین کیفیت

نقش این مشاغل از رتبه دوم در سال گذشته به پنجمین شغل پرتقاضا در سال 2022 سقوط کرده است. اما این بدان معنا نیست که دیگر توجه زیادی به آن نمی شود. این افراد معمولاً در صنایع تولیدی یا خدماتی کار می کنند. آن ها بر روند تولید نظارت می کنند، مواد را بازسازی می کنند و محصولات نهایی را ارزیابی می کنند.

کارگران ساختمانی

یکی دیگر از نقش های جدید در فهرست مشاغل برتر در سال 2022 کارگران ساختمانی هستند. حقیقت این است که هیچ پروژه ساختمانی بدون تیمی از کارگران ماهر ساختمانی آغاز نمی شود. وظیفه این کارگران بارگیری و تخلیه مواد آماده سازی است.

مهندسین پروژه

این مهندسان بر روند ساخت و ساز نظارت دارند و از رعایت استانداردهای شرکت اطمینان حاصل می کنند. چنان چه به دنبال رشته های دیگری می باشید، با خانم مهندس جوادی در ارتباط باشید.

مشاغل مورد نیاز کانادا در زمینه رشته های فنی حرفه ای

"<yoastmark

همان طور در بخش قبلی مقاله مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 درباره رشته های مهندسی حرف زدیم، در این قسمت می خواهیم به بیان رشته های محبوب و پر تقاضای کانادا در زمینه فنی حرفه ای اشاره کنیم.

توسعه دهنده برنامه نویس

این متخصص ها راه حل ها را با استفاده از کد و ابزارهای دیگر ایجاد می کنند. کسانی که مایل به تحصیل در این رشته و ورود به بازار کار در این رشته هستند. باید مهارت های تحلیلی و حل مسئله قوی داشته باشند. البته با مطالعه و تمرکز روی دوره ها، مهارت آن ها افزایش می یابد. توسعه دهندگان با تجربه در زمینه های خاصی مانند مراقبت های بهداشتی یا مالی کار می کنند.

مدیر پروژه فناوری اطلاعات

این متخصص ها بر توسعه پیاده سازی نظارت می کنند. بسیاری از مدیران پروژه فناوری اطلاعات تجربه توسعه یا تجزیه و تحلیل دارند، اما برای دستیابی به یکی از این عملکردهای برتر، نیازی به کدنویسی ندارند.

تحلیلگر کسب و کار

تحلیلگران کسب و کار به شرکت ها کمک می کنند تا از مجموعه داده های در حال رشد خود استفاده کنند. آن ها در تبدیل داده های خام به بینش های قابل استفاده نقش دارند.

مهندس ابر

مهندسان ابر، عملکردهای مختلف مورد نیاز برای پشتیبانی از محاسبات ابری و محیط های شبکه را طراحی، ساخت و نظارت می کنند. مهندسان ابر باید بتوانند الزامات تجاری و نحوه ارتباط آن ها با الزامات فنی را درک کنند.

مهندس شبکه

مهندسان شبکه، شبکه ها را طراحی و نگهداری می کنند. علاوه بر این، آن ها اجازه می دهند که داده ها به این سیستم ها، افراد و گردش کار منتقل شوند.

رشته های هنری

اگر هنری دارید که فکر می کنید می توانید با آن در کانادا مشغول به کار شوید، ابتدا باید از وجود داشتن فرصت شغلی در این کشور که متناسب با حرفه شما باشد، اطمینان کسب کنید. در بخش زیر از مقاله “مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022” به رشته های هنری خواهیم پرداخت که کانادا در آن زمینه ها به نیروی انسانی نیاز دارد.

هنرمند چند رسانه ای

میانگین دستمزد آن ها در این کشور 50 هزار دلار در سال است. این رشته در نیوبرانزویک، مانیتوبا، انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا تقاضای زیادی دارد. این هنرمند چند رسانه ای دائماً در حال ایجاد جلوه های بصری و ویژه برای انیمیشن در بازی های ویدیویی، فیلم ها، موزیک ویدیوها، تبلیغات و سایر رسانه ها است.

چنان چه می دانید، رسانه های زیادی وجود دارند که می توانید بسته به علایق خود در آن ها تخصص پیدا کنید. بزرگ ‌ترین بخش در این کشور که بیشترین هنرمندان و انیماتورهای چند رسانه ‌ای را به کار می‌ گیرد، صنعت اطلاعات و فرهنگ است که ممکن است شامل آژانس‌های بازاریابی و تبلیغات، خانه‌های رسانه، شرکت‌های تولید فیلم و شرکت‌های توسعه بازی ‌های ویدیویی باشد.

طراح مد

متوسط ​​دستمزد یک هنرمند در این زمینه و در این کشور بیشتر از 54 هزار دلار در سال است. این رشته در ساسکاچوان، منیتوبا، انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا تقاضای زیادی دارد. با توجه به روند بازار، تولید کنندگان پوشاک به طور فزاینده ای به سمت بازارهای خاص حرکت می کنند و لباس های سطح بالا و همچنین پوشاک تخصصی مانند لباس های ورزشی و لباس های محافظ را طراحی و تولید می کنند. تقاضای فزاینده ای برای افرادی که در صنعت پوشاک کار می کنند، به ویژه کسانی که به مد علاقه مند هستند، وجود دارد.

مدیر هنری

متوسط ​​حقوق این هنرمندان بیشتر از 75 هزار دلار در سال است. این شغل در نیوبرانزویک، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا، انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا تقاضای زیادی دارد. مدیران هنری، مدیران ارشد دنیای خلاق هستند و معمولاً بر کار طراحان و سایر هنرمندان نظارت می کنند تا مطمئن شوند که آن ها یک مفهوم بصری را نشان می دهند.

آن ها همچنین با مشتریان ملاقات می کنند. تا رویکردی هنری و سبک به بسیاری از پروژه های مختلف از جمله بسته بندی محصول و تولید فیلم ایجاد کنند. برای داشتن شغلی به عنوان مدیر هنری در کانادا، معمولاً به مدرک طراحی گرافیک یا هنرهای زیبا و حداقل سه سال تجربه مرتبط نیاز دارید.

تهیه کننده و کارگردان

متوسط ​​دستمزد آن ها در یک سال بیش از 100 هزار دلار است. این شغل در نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، آلبرتا، منیتوبا، کبک و بریتیش کلمبیا تقاضای زیادی دارد. شکی نیست که فیلمسازی یکی از بهترین حرفه های هنری در این کشور است.

این کشور، معروف به «هالیوود شمالی»، استودیوهای فیلم زیادی دارد. همچنین نه تنها نمایش خیره کننده ای را در فیلم ها و سریال های متعدد ارائه می دهد، بلکه خانه تهیه کنندگان و کارگردانان برتر از جمله جیمز کامرون (آواتار، تایتانیک) و شاون لوی (فولاد واقعی، شب موزه) است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *