وام های بانکی در آلمان

وام های بانکی در آلمان چه مراحل های به همراه دارد؟

فهرست مطالب

وام های بانکی در آلمان برای شهروندان بستگی به درامد، شرایط شخص و زندگی انها دارد. ولی برای شهروندان خارجی میزان سرمایه گذاری و اهداف سرمایه گذار، طرح های تجاری و … برای این موارد وام دریافتی برای انها مورد بررسی قرار می گیرد. اما برخی از وام ها حتما بازپرداخت ان باید سریع تر انجام شود ولی برخی از وام های دیگر این امکان را دارد که باز پرداخت های کامل را عقب انداخته و تنها بهره ها را پرداخت می کند.

خرید خانه در آلمان با وام بانکی

معمولا وام های بانک آلمان این امکان را دارند. که طبق ارزش ملک به شما وام دهند. حتما برای انتقال سند ملک در آلمان هزینه زیادی باید پرداخت کنید. اگر وام بانک های آلمان حدود 80 درصد از هزینه ملک را تأمین کند متداول است. یا برخی از وام ها هزینه کل ملک را می توانند بپردازند. سرمایه گذاری برای شهروندان آلمانی یک نوع ریسک پذیری محسوب می شود باید حتما شخص مبلغ بیشتری برای سپرده  در بانک داشته باشد.

ولی اگر در این کشورساکن یا مشغول به کار نباشید برای گرفتن وام نسبت به شهروندان آلمان کمی دشوار تر است. ولی در کل وام‌های آلمان 25 الی 30 سال برای پرداخت ان زمان می برد و نرخ ان برای چند سال ثابت می ماند. یا شما برای نرخ های بالاتر می توانید 10 الی 20 یا 30 سال بهره های ثابتی داشته باشید. بهره های وام کشور آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است. افرادی که در هر شرایط قادر به پرداخت وام مسکن نیستند باید وام دهندگان اطمینان داشته باشند که بازپرداخت وام ماهیانه شخص بیشتر از 35 تا 40 درصد از حقوق دریافتی ماهیانه وی نباشد.

بیشتر بخوانید : ویزای کارآفرینی آلمان

وام خرید ملک در آلمان

خرید ملک در این کشور با نرخ های که امروزه ارائه داده اند کار بسیاری سختی است و نیاز به وام بانکی دارد. برای گرفتن وام ملک راهکار های مختلفی وجود دارد در مطلب زیر درباره ی این وام ها توضیح داده شده است. برای تصمیم گیری درست مشاوره های املاک می توانند به افراد کمک کنند که وام مناسب با توجه به شرایط فرد که کدام ها هستند اقدام کنند. وام باید شرایط های زیر را داشته باشید و حتما توان پرداخت وام بانکی در این کشور را داشته باشید و مدارکی برای پرداخت وام بانکی ارائه دهید.

وام های بانکی در آلمان سالیانه

یکی از پرطرفدارترین وام ها در میان شهروندان آلمان وام سالیانه است. این وام به مدت 5 الی 30 سال با نرخ ثابت پرداخت می شود. باز پرداخت کل این وام عدد ثابتی است یعنی شما باید کل بهره وام را پرداخت کنید و مبلغ کمی مربوط به بازپرداخت وام اصلی میباشد اما با گذشت زمان با پرداخت تدریجی وام میزان بهره وام کاهش و بازپرداخت آن بیشتر می شود. یکی از ویژگی های وام بانکی در این کشور این است که برای وام دهندگان این امکان وجود دارد که مبلغ مورد نظر برای باز پرداخت را خود شخص انتخاب کند و می توانید مجاز به پرداخت مبلغ وام برای تمام شدن هر چه سریع تر وام خود باشید.

وام های بانکی در آلمان، بازپرداخت کامل

این نوع وام شباهت زیادی به وام سالیانه دارد شما بابد سالیانه یک مبلغی را برای سود یا باز پرداخت وام پرداخت کنید. تفاوت این وام با وام سالیانه این است که شما مبلغی را به جای تعیین نرخ بازپرداخت ماهانه خود به عنوان درصد کل وام مسکن را مشخص می کنید یا می خواهید وام ها را به طور کلی باز پرداخت کنیدو در کل پرداخت ماهیانه شما به همین شکل انجام می شود. برای کارهای شما امکان رسیدن می دهد یا هر چه زمانی که می خواهید برای این کار انتخاب می کنید کوتاه تر باشد باز پرداخت ماهیانه فرد افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید : کارآفرینی در کشور آلمان

وام نهایی

این نوع وام ها هم مانند همه وام ها برای خرید ملک از ان استفاده می شود ولی در کل درمیان خریداران آلمان زیاد به کار برده نمی شود ولی در وام های نهایی وام را باز پرداخت نمی کنند فقط وام ها و بهره ی ان را پوشش می دهد ولی در تمام شدن وام های پرداختی کل مبلغ های باقی مانده را بابد تسویه کنید. ولی برای افرادی که تازه سکونت کردن در آلمان یا شهروندان آلمانی باید هزینه زیادی پرداخت کنند.

وام اصناف ساختمان سازی

این نوع وام بستگی به حساب شخصی افراد دارند. این وام ها نرخ پایین تری نسبت به وام های دیگر دارد. به صورت دراز مدت پرداخت می شود. معمولا این وام به دو صورت انجام می شود اگر برای پرداخت این نوع وام واجد شرایط نباشید یا در حساب شخصی خود پس انداز نداشته باشید یا وام را دریافت کرده و بازپرداخت ها را به حساب پس انداز تعیین شده واریز می کنید  بعد ها می توانید برای پرداخت وام از ان استفاده کنید.

وام های بانکی در آلمان با نرخ متغیر

برخلاف وام های دیگر که با نرخ ثابت وجود دارند این نوع وام ها مانندوام سالیانه و وام های بازپرداخت کامل، وام با نرخ متغیر همانطور که از نامش مشخص است. بهره های کاملا متغیری دارند. در این نوع وام ها هر سه ماه یک بار نرخ های وام تنظیم می شود. تا شامل منعکس کننده نرخ های بانک مرکزی اروپا باشد. این نوع وام به دهندگان کمک می کند که از نوسانات نرخ بهره وام استفاده کنند. و این کار به بازپرداخت هر چه سریع تر ان کمک می کند. این نوع وام حالت انعطاف‌پذیر دارند که به گیرنده ها  کمک می کند تا پرداخت بیشتری انجام دهد یا وام ها را بدون جریمه پرداخت کند. این نوع وام با وام های که ثابت هستند ترکیب می شوند.

وام کمک هزینه و یارانه

دولت این کشور به صاحب ملک کمک می کند. این نوع پشنهادات معمولا با بهره کم و معمولی همراه است تا در کمتر شدن هزینه های شخص کمک زیادی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *