چالش های کارآفرینی زنان

چالش های کارآفرینی زنان

فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم در خصوص موضوع چالش های کارآفرین زنان با شما صحبت نماییم. همراه  ما بمانید.

چالش های کارآفرینی زنان یک مسئله بسیار با اهمیت در رابطه با فعالیت زنان در حوزه کارآفرینی می‌باشد.

زنان همیشه با حضور خود در عرصه های گوناگون، این موضوع را به اثبات رسانده اند که می‌توانند همراه و برابر مردان کار کنند و موفق شوند. اما چالش های بسیاری ممکن است در کار آن ها خلل به وجود بیاورد.

آگاهی کامل از چالش های کارآفرینی زنان، هر زنی را برای کارآفرینی متقاعد می سازد که راه دشواری را باید بپیماید تا در نهایت به هدف اصلی خود دست یابد.

خانم مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشور می باشد که می توانید در خصوص چالش های کارآفرینی زنان، از تجربیات ایشان بهره مند شوید.

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با چالش های کارآفرینی زنان بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا شما را از جنبه های مختلف چالش های کارآفرینی زنان آگاه کنیم.

پیشنهاد می کنیم از پست کارآفرینی زنان در ایران دیدن کنید.

کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی چیست؟
کارآفرینی چیست؟

قبل از این که بخواهیم به موضوع چالش های کارآفرینی زنان بپردازیم، در ابتدا باید بدانیم که کارآفرینی چیست و مواردی را در رابطه با کارآفرینی مطرح کنیم.

در واقع کارآفرینی به مجموعه ای از اقداماتی گفته می شود که در نهایت منجر به افزایش میزان شغل برای یک تعداد افراد در جامعه می شود.

در واقع کارآفرینی این طور تعریف می‌شود که یک شخص با سرمایه گذاری در رابطه با یک موضوع خاص، تعداد کثیری از افراد جامعه را که بیکار محسوب می شوند، دارای شغل می کند. همان طور که از تعریف کارآفرینی پیداست، این فرایند جنبه های مثبتی برای جامعه دارد.

چرا که  به افزایش سطح اشتغال کمک کرده و همچنین افرادی را که مدت های زیادی شغل مناسبی نداشتند را دارای شغل می‌کند و درآمد مناسبی برای آن ها فراهم می کند.

کار آفرینی می تواند تاثیرات بسیار مثبتی برای جامعه و افرادی داشته باشد

کار آفرینی می تواند تاثیرات بسیار مثبتی برای جامعه و افرادی داشته باشد که با این فرآیند مشغول به کار می شوند. کارآفرینی در ابعاد و جنبه های مختلف می تواند خود را نشان بدهد.

در حقیقت کارآفرینی می تواند در مقیاس های کوچک و بزرگ، جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

کارآفرینی می تواند افراد زیادی که متقاضی شغل می باشند ولی برای آن ها شغلی با درآمد مناسب پیدا نمی شود را مشغول به کار کند و سطح درآمدی آن ها را در مدت زمان کوتاهی بعد از انجام کار مورد نظر افزایش چشمگیری بدهد.به همین دلیل کارآفرینی یک جنبه بسیار مثبت برای افرادی است که به دنبال شغل و کاری مناسب هستند.

برای ایجاد یک کار آفرینی، همواره چالش های بزرگی وجود دارد. از طرفی با توجه به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، چالش های کارآفرینی زنان نسبت به مردان بیشتر است.

در واقع با توجه به فرهنگ و تفکرات عامیانه، زنان به سختی می‌توانند در هر شغل و کاری وارد شوند و به آن ادامه بدهند. اما باید به این موضوع توجه کنیم که بیشتر از همه این ها، زنان نیز همچون مردان نیازمند برطرف کردن نیازهای خود و گاهی خانواده خود می باشند.

چالش‌های کارآفرینی زنان نشان می‌دهد که جامعه ما نیازمند آن است تا بیشتر در رابطه با این موضوع به فرهنگ سازی بپردازد.

چالش‌های کارآفرینی زنان تنها مربوط به کشور ما نمی شود

البته باید این موضوع را یادآور شویم که چالش‌های کارآفرینی زنان تنها مربوط به کشور ما نمی شود و این موضوع در اکثر کشورهای جهان از جمله کشورهای پیشرفته مشاهده می‌شود.

اما شما به عنوان یک انسان می توانید خودتان تعیین کننده سرنوشت خود باشید.  تا زمانی که شما به دنبال خواسته هایتان باشید و برای آن ها بجنگید، می توانید آن ها را به دست بیاورید. اما اگر با کوچکترین چالشی صحنه را ترک کنید، مسلماً موفق نخواهد بود.

در واقع باید چنین بیان کنم که برای کارآفرینی، چالش‌های بسیار بزرگ پیش روی همه از جمله زنان می باشد. اما نباید به این مشکلات توجه زیادی داشته باشید و تنها باید تمرکز خود را روی کارتان بگذارید تا موفق شوید.

مسلماً با توجه به مشکلات گفته شده، افراد زیادی برای کار آفرینی اقدام نمی‌کنند و معمولاً آن هایی در این مسیر دوام خواهند آورد که از پشتکار و اراده بسیار قوی برخوردار باشند.

فردی که بتواند با ایجاد یک کارآفرینی همه این سختی ها را پشت سر بگذارد، می تواند یک کارآفرین برتر باشد. امروزه بسیاری از افراد در مسیر ایجاد کارآفرینی گام بر می دارند اما همه آن ها موفق نخواهند بود.

چالش های کارآفرینی زنان در کشور ما بسیار زیاد است

همان طور که گفتیم، چالش های کارآفرینی زنان در کشور ما بسیار زیاد است. اما زنان بزرگ و با اراده ای نیز وجود دارند که در این راه توانستند با ایجاد کارآفرینی از طرق مختلف، همه این مشکلات را کنار بزنند.

یکی از معروف ترین کارآفرینان برتر کشورمان، خانم مهندس مرتا جوادی است که توانسته است با ایجاد کارآفرینی های برتر، حتی در کشورهای دیگر برای هموطنانمان مرزهای کارآفرینی را جابجا کند.

خانم مهندس مرتا جوادی توانسته است چالش های کارآفرینی زنان را کنار بزند و به ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای تعداد زیادی از افراد بپردازد.

خانم مهندس مرتا جوادی با راه اندازی شرکت تخصصی در زمینه استارتاپ و کارآفرینی در کشورهای پیشرفته جهان مانند کشورهای اروپایی، توانسته است تعداد زیادی از افراد که تمایل به شغل و مهاجرت  در این کشورها را دارند، مشغول به کار کند.

خانم مهندس مرتا جوادی مدیرعامل شرکت الست گروپ، توانسته است با ایجاد یک تیم متخصص در زمینه مهاجرت، ایجاد استارتاپ و کارآفرینی، هر ساله افراد زیادی را برای  رسیدن به رویاهایشان راهنمایی کند. باید بگوییم که خانم مهندس مرتا جوادی از شناخته ‌شده‌ترین و برترین کارآفرینان کشور می باشد.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با کارآفرینی و جنبه های مختلف آن آشنا شوید.

کار آفرین کیست؟

کار آفرین کیست؟
کار آفرین کیست؟

کارآفرین، فردی است که با راه‌اندازی یک کسب و کار، تعدادی از افرادی را که فاقد شغل هستند،  مشغول به کار می‌کند. کارآفرینان برای اقتصاد کشور، افرادی مفید می‌باشند.

چرا که افرادی را که بدون شغل و کار هستند، مشغول به کار می‌کنند و همچنین نیروی کار قوی و تازه نفس را وارد چرخه صنعت می‌کنند.

افراد متخخصی که تخصصشان مدت ها راکد مانده را با ایجاد یک کسب و کار مشغول به فعالیت شغلی می‌کنند

افراد متخخصی که تخصصشان مدت ها راکد مانده را با ایجاد یک کسب و کار مشغول به فعالیت شغلی می‌کنند.

در واقع با درگیر کردن سرمایه شخصی خود برای راه اندازی یک کسب و کار، آن را با سایر افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و مشغول به کار می‌شوند، شریک  می‌شوند.

در نهایت سود حاصل از این کار را با آن ها تقسیم می‌کنند. با ادامه این روند، هم افراد بیکار مشغول به کار می‌شوند و هم سرمایه فرد کارآفرین هدر نرفته است و برای انجام یک کار مورد استفاده قرار گرفته و دارای سود  شده است.

فرد کار آفرین می‌تواند از طرق مختلف ایجاد کارآفرینی بکند.

یک فرد با راه اندازی یک کارخانه می تواند سرمایه خود را  تبدیل به یک صنعت کند و از افراد دیگر برای کار در این صنعت درخواست همکاری کند. افرادی که جویای شغل هستند، می توانند با مشغول شدن در این کارخانه، شغل مناسب خود را پیدا کنند.

همچنین فرد کارآفرین با راه اندازی کارخانه در یک صنعت مشخص، هزینه های مالی خود را تبدیل به یک سرمایه  می کند و آن را با افرادی که در کارخانه مشغول به کار هستند، سهیم می شود.

در مواردی نیز کارآفرینی به شکل یک استارتاپ کوچک می‌تواند آغاز به کار کند

در مواردی نیز کارآفرینی به شکل یک استارتاپ کوچک می‌تواند آغاز به کار کند و با ادامه روند و شکل‌گیری بخش‌های مختلف، این استارتاپ گسترش پیدا کند.

در حقیقت هر فردی می تواند کارآفرین باشد. کارآفرین بودن تنها وابسته به داشتن سرمایه بسیار بزرگ نمی باشد. شما می توانید از سرمایه ذهنتان برای کارآفرین شدن استفاده کنید. داشتن ایده های نو و تازه می‌تواند به ایجاد و آغاز یک کارآفرینی کمک کند.

همان طور که گفتیم، کارافرینی ابعاد مختلفی دارد که دو قسمت بسیار مهم آن هزینه، یعنی  سرمایه، و ایده می باشد.

گاهی افراد دارای ایده های نو می توانند با ایجاد یک کارآفرینی و یا استارتاپ حتی در کشورهای دیگر به کسب درآمد بپردازند. همچنین افراد دیگری را از این طریق برای مهاجرت به کشوری خاص و ایجاد اشتغال در آن کمک کنند.

امروز برخی از کشورهای پیشرفته با کمبود نیروی کار مواجه هستند و نیازمند افرادی می‌باشند تا به این کشور به عنوان نیروی کار مهاجرت کنند.

استقبال از استارتاپ ها و کارآفرینی های خلاقانه

از طرفی بسیاری از این کشورها از استارتاپ ها و کارآفرینی هایی که با ایده های خلاقانه همراه باشد، استقبال می کنند.

به همین دلیل شما می توانید با داشتن یک ایده نو در یک تیمی که دارای ایده‌های خلاقانه می‌باشد، برای ایجاد شغل خود در یک کشور پیشرفته اقدام کنید.

در واقع می‌توان چنین گفت که شما می‌توانید با عضو شدن در تیم های استارتاپی و کارآفرینی شرکت‌های مربوطه که تخصصشان ایجاد استارتاپ و کارآفرینی هایی در کشورهای دیگر می باشد، برای مهاجرت و داشتن شغل در یک کشور دیگر اقدام کنید.

شما می توانید با جست و جو در شبکه های مجازی با مشهورترین  شرکت ها که کارشان را به صورت تخصصی انجام می دهند، آشنا شوید.

یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه اخذ ویزای استارتاپ و کارآفرینی

شرکت الست گروپ یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه اخذ ویزای استارتاپ و کارآفرینی برای کشورهای پیشرفته می باشد که شما قصد مهاجرت به آن ها را دارید.

مدیرعامل شرکت الست گروپ خانم مهندس مرتا جوادی، یکی از با تجربه ترین و برترین کارآفرینان کشور می باشد.

شما با وجود چنین فردی در این شرکت می توانید با اطمینان خاطر از خدمات این شرکت به آن ها مراجعه کنید و در تیم استارتاپی و کارآفرینی آن ها عضو شوید تا بتوانید با ایجاد یک کارآفرینی جدید در یک کشور دیگر، به ایجاد اشتغال و مهاجرت برای خود بپردازید.

خانم مهندس مرتا جوادی از برترین کارآفرینان کشور می‌باشد که با ارائه کسب و کارهای نو توانسته است بسیاری از چالش های کارآفرینی زنان را مرتفع سازد.

ویژگی های بهترین کارآفرین

ویژگی های بهترین کارآفرین
ویژگی های بهترین کارآفرین

یک کارآفرین برای بهترین و برترین شدن نیازمند یک سری ویژگی ها می باشد. معمولاً افرادی که در زمینه کارآفرینی دارای ویژگی هایی باشند که در این قسمت از مقاله آن ها را بیان می‌کنیم، مسلما جزء برترین و بهترین کارآفرینان خواهند بود.

اولین ویژگی برای یک کارآفرین که آن را برتر می سازد، نحوه برخورد او با افرادی است که جویای شغل می باشند. معمولاً افراد کارآفرین برای تامین شغل با استفاده از سرمایه خود برای دیگران اقدام می کنند. معمولاً یک کارآفرین برتر باید در نگاه اول به حق و حقوق افرادی که جویای کار هستند، توجه بالایی داشته باشد.

معمولاً استارتاپ ها و کارآفرینی هایی که تازه شروع به کار می کنند، در قدم های اول این امکان وجود دارد که به مشکل بر بخورند و گاهی نتوانند هزینه‌های برآمده از کسب و کارشان را برطرف کنند.

در چنین وضعیتی، فرد کارآفرین باید به حقوق افرادی که در این کارآفرینی مشغول به کار هستند، توجه ویژه داشته باشند و همه آن‌ها را تحت حمایت خود قرار دهند.

دومین ویژگی که یک کارآفرین را در رده برترین کارآفرینان قرار می دهد

دومین ویژگی که یک کارآفرین را در رده برترین کارآفرینان قرار می دهد، تخصص کارآفرین در این زمینه می باشد. در واقع هر فردی در هر حرفه ای باید از تخصصی ترین بخش های آن حرفه اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند جزء برترین های حرفه خود باشد. یک کارآفرین نیز باید برای برتر شدن از تمام جوانب حرفه خود آگاه باشد.

تلاش کند تا برای تبدیل شدن به یک کارآفرین برتر، تمام فوت و فن‌های کارآفرینی را بداند و از آن ها به بهترین نحو برای بهتر شدن کسب و کار خود استفاده کند.

بنابراین متخصص بودن در زمینه کارآفرینی یکی از ویژگی هایی است که برای کارآفرینِ برتر شدن بسیار مهم می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان برتر این است که کار آفرین همراه با مسائل و نیازهای روز جامعه حرکت کند. در واقع گاهی افرادی که اقدام به کار آفرینی می کنند، از نیازهای روز جامعه اطلاعات دقیقی ندارند و همین امر باعث می‌شود تا کارآفرینی و کسب و کار آن ها در قدم های اول با شکست روبرو شود.

اما اگر یک کارآفرین تمام جوانب را برای کسب و کار خود بیاندیشد و از همه مهم تر آن را با نیازهای جامعه و مردم بیشتر تطابق دهد، مطمئنا می تواند در مدت زمان کوتاهی کارآفرینی خود را به بهترین نحو ارتقا ببخشد.

بنابراین اطلاع یک کارآفرین از دغدغه ها و نیازهای جامعه هدف برای کسب و کاری که قرار است شکل دهد، می تواند یکی از ویژگی های بسیار مهم برای تبدیل شدن به کارآفرین برتر باشد.

تشکیل یک تیم مناسب

تشکیل یک تیم مناسب برای راه اندازی بخش های مختلف یک کارآفرینی و کسب و کار، می تواند یک فرد را به یک کارآفرین برتر تبدیل کند. در واقع افرادی که یک کارآفرین برای اجرای بخش های مختلف کسب و کار خود انتخاب می کند، می تواند او را در برتر شدن کمک کند.

بنابراین وجود یک تیم شایسته در کنار فردی که تصمیم بر کارآفرینی دارد، می تواند بخش مهمی از تبدیل شدن آن فرد به یک کارآفرین برتر را رقم بزند.

علاوه بر همه این ها ،بسیاری دیگر از مسائل نیز می‌تواند در برتر شدن یک کارآفرین تاثیرگذار باشد. یکی از جنبه هایی که معمولاً کمتر به آن اشاره می‌کنند، موفق شدن یک کارآفرین زن می باشد.

موفقیت مردان در کارآفرینی

در حقیقت چالش هایی که برای کارآفرینی زنان در کشور و جامعه ما وجود دارد، همواره ذهن ها را به سمت موفقیت مردان در کارآفرینی می برد. در صورتی که همیشه این گونه نیست.

کارآفرینی نیز مانند هر حرفه و هنر دیگری زنان و مردان متخصص را در خود جای داده است.

اگر بخواهیم به یکی از برترین کارآفرینان زن در کشورمان اشاره کنیم، باید خانم مهندس مرتا جوادی را به شما معرفی کنیم.

خانم مهندس مرتا جوادی با راه‌اندازی یک تیم استارتاپی بسیار قوی و یک شرکت متخصص در زمینه ایجاد کارآفرینی در کشو های دیگر توانسته است افراد زیادی را برای کسب و کار، درآمدهای مناسب، زندگی مرفه و همچنین مهاجرت، هدایت و راهنمایی کند.

چرا کارآفرینی برای اقتصاد مهم است؟

چرا کارآفرینی برای اقتصاد مهم است؟
چرا کارآفرینی برای اقتصاد مهم است؟

کارآفرینی می‌تواند از جنبه های مختلف برای اقتصاد مهم باشد. یکی از بخش های مهم آن همان طور که در قسمت های قبلی مقاله نیز بیان کردیم، میزان افزایش درصد اشتغال در بین افراد بیکار می باشد.

در حقیقت هرچه اشتغال در یک کشور بیشتر باشد، میزان درآمدها نیز به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه اقتصاد یک جامعه رشد خواهد کرد. بنابراین کارآفرینی نرخ بیکاری در یک کشور را کاهش می دهد و می تواند بخش‌های مختلف اقتصاد را بهبود بخشد.

کارآفرینی از جنبه های دیگری نیز بر اقتصاد تاثیرگذار است.

گاهی با افزایش نرخ افراد بیکار، اقتصاد یک کشور کم کم شروع به فروپاشی می‌کند و میزان تورم افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه میزان قدرت خرید مردم برای اقلام و اجناس مختلف بسیار کاهش پیدا می کند.

به صورتی که حتی اجناس مورد نیاز برای امرار معاش بسیار ساده نیز افزایش  چشمگیری در نرخ خود خواهند داشت.

کارآفرینی با ایجاد اشتغال های جدید و افزایش درآمد در یک کشور

کارآفرینی با ایجاد اشتغال های جدید و افزایش درآمد در یک کشور می تواند بخش های مختلف اقتصاد در حال فروپاشی را بهبود بخشد.

طوری که با ایجاد نیروی کار جوان در بخش‌های مختلف یک صنعت، پایه های آن صنعت، اقتصاد را رو به صعود پیش می برد. تا زمانی که نیروی کار و کار مورد نظر برقرار باشد، این افزایش نرخ بهبود اقتصاد نیز مشاهده خواهد شد.

در واقع زمانی که میزان اشتغال و افراد خواهان اشتغال در یک سطح متعادل قرار داشته باشد، اقتصاد یک کشور به درستی شکل می گیرد.

اما زمانی که به هر دلیلی میزان نیروی کار افراد کاهش پیدا کند، یعنی کارهای موجود در جامعه بیشتر از افرادی که خواهان کار هستند باشد، اقتصاد کشور دچار کمبودهایی خواهد شد و در نهایت به دلیل کاهش پیشرفت صنعت در کشور مورد نظر، اقتصاد نیز رو به فروپاشی خواهد بود.

گاهی نیز میزان افرادی که خواهان اشتغال هستند، از شغل های موجود در جامعه بسیار بیشتر است

گاهی نیز میزان افرادی که خواهان اشتغال هستند، از شغل های موجود در جامعه بسیار بیشتر است. در چنین شرایطی نیز کار بسیار کمی برای افراد وجود دارد.

یعنی در واقع به ازای هر یک شغل، ۵ نفر خواهان اشتغال هستند و این شرایط نیز برای رشد و روند صعود اقتصاد در هر کشور و جامعه ای اختلال ایجاد خواهد کرد.

بنابراین وجود تعادل در میزان افراد، خواهان شغل و شغل های موجود در جامعه یک مسئله بسیار ضروری و مهم است. جامعه ایران و کشور ما امروزه در حالت دوم قرار دارد.

یعنی میزان اشتغال بسیار کمتر از جمعیت افرادی است که نیاز به شغل دارند. به همین دلیل برای کارآفرینی فرصتی در کشور ما باقی نمانده است.

به همین دلیل شرکت های متخصص تصمیم بر آن گرفتند تا با ایجاد کارآفرینی و شکل دادن استارتاپ هایی در کشورهای دیگر که نیازمند نیروی کار هستند، این نا متوازنی در افراد جویای کار و میزان شغل ها را برطرف کنند.

این شرکت‌ها با استارت زدن کارآفرینی هایی در کشورهای دیگر که مهاجر پذیر هستند و نیازمند نیروی کار می‌باشند، هم افراد خواهان مهاجرت و نیروی کار را مشغول به کار می کنند و هم سرمایه خود را به نحوی در گردش و جریان قرار می‌دهند.

کمک اقتصاد کشور مبدأ و مقصد

همه این ها مواردی است که نشاندهنده تاثیر مثبت کارآفرینی بر اقتصاد می‌باشد. این روند به اقتصاد کشور مبدأ و کشور مقصدی که به آن مهاجرت می‌کنیم هم کمک شایانی می‌کند.

چرا که با کاهش افراد خواهان شغل در کشور مبدأ مانند کشور ما، جمعیت افراد متقاضی برای شغل با میزان اشتغال در کشورمان به حد متعادلی خواهد رسید و کشورهای خواهان نیروی کار با در اختیار قرار دادن شرایط بسیار مناسب برای افراد مهاجر درصد زیادی از شغل های خود که تا قبل برای آن ها درخواست کننده نبود را پوشش  می دهند. بدین ترتیب کارآفرینی موجب بهبود اقتصاد در دو کشور خواهد شد.

شما هم اگر به دنبال مهاجرت به یک کشور تقریباً مناسب از نظر شرایط زندگی می گردید، می توانید با مراجعه به یک شرکت متخصص در زمینه اخذ ویزای استارتاپ و کارآفرینی در کشورهای مهاجر پذیر، برای شروع استارت آپ خود اقدام کنید. الست گروپ یکی از شرکت های متخصص در زمینه ایجاد کارآفرینی در کشورهای دیگر می باشد.

الست گروپ با دارا بودن سابقه و زمینه تخصصی در ایجاد کارآفرینی می تواند شما را در انجام مراحل مهاجرت و پیدا کردن شغل مناسب در کشور مورد نظرتان هدایت کند.

خانم مهندس مرتا جوادی مدیرعامل شرکت الست گروپ، تا کنون افتخارات بسیاری را برای این شرکت به ارمغان آورده است. خانم مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشورمان می باشد.

 

آیا کارآفرینی برای زنان هم امکانپذیر است؟

آیا کارآفرینی برای زنان هم امکانپذیر است؟
آیا کارآفرینی برای زنان هم امکانپذیر است؟

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر تصور کنید که کارآفرینی فقط مختص آقایان می‌باشد و  زنان نمی‌توانند در این عرصه قدم بگذارند. اما این تفکر اشتباه است. چرا که تمام زنان قادر به انجام کار آفرینی به شکل های مختلف می باشند.

تا کنون با توجه به تاریخ گذشته و سرزمینمان، همیشه زنان توانایی های قابل توجه خود را به چشم همگان آشکار کردند. آن ها با ایثار و از خودگذشتگیشان همیشه در صحنه های مختلف حضور داشتند و توانایی‌های خودشان را نشان دادند.

این جمله درست نیست که کار آفرینی فقط مخصوص آقایان می باشد. البته این نگرش در جامعه ما تبدیل به فرهنگ شده است که هر کاری برای زنان قابل انجام نیست.

شاید زمان آن رسیده است که به تمام این تفکرات منفی و اشتباه پشت پا بزنیم

شاید زمان آن رسیده است که به تمام این تفکرات منفی و اشتباه پشت پا بزنیم و به شما افرادی را در حوزه کارآفرینی معرفی کنیم که با وجود زن بودن خود، توانستند تمام مرزهای محدود بودن را بشکنند و تبدیل به افراد موفق و برتر در این حوزه بشوند. معمولاً برای انجام هر کاری، سختی هایی وجود دارد که در این مسیر باید طی شود.

نمی‌توان گفت که مسیر کارآفرین شدن برای زنان در کشورمان آسان است.

اما افراد با اراده و سرسخت می توانند با پشتکاری که دارند، برای انجام هر کاری از جمله کارآفرینی پیش ‌قدم شوند.

این افراد می توانند از تجربه های سایر افرادی که در این زمینه قدم برداشتند، کمک بگیرند و با استفاده از این تجربیات، برنامه خود را برای رسیدن به هدفشان بچینند.

گاهی نیز نیازمند آن هستیم که از تجربیات دیگران استفاده کنیم

گاهی نیز نیازمند آن هستیم که از تجربیات دیگران استفاده کنیم و در برخی از موارد دیگر لازم نیست تا مسیری را که یک نفر به سختی طی کرده است، ما هم همان سختی ها را در آن مسیر تجربه کنیم، بلکه گاهی برخی از افراد با پیمودن یک مسیر، راه را برای بسیاری از افراد دیگر و حتی گاهی برای یک جامعه  هموار می کنند.

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با یک زن موفق در زمینه کارآفرینی آشنا کنیم که با پیمودن تمام سختی های این مسیر، توانسته است راه را برای افرادی مانند شما که خواننده این مطلب هستید، هموار کند تا دیگر نیازی نباشد شما با پیمودن این مسیر سخت، زمان زیادی را از خود بگیرید،

بلکه می توانید با مراجعه به چنین افراد موفقی و دریافت مشاوره ها و خدمات از آن ها، مسیرتان را کوتاه تر و هموارتر کنید.

خانم مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشورمان می‌باشد.

خانم مهندس مرتا جوادی با پیمودن این مسیر سخت توانسته است کارآفرینی های بسیار بزرگی را برای افراد زیادی در کشورهای مختلف رقم بزند.

راه اندازی کسب و کارها و استارت آپ ها

خانم مهندس مرتا جوادی با راه اندازی کسب و کارها و استارت آپ هایی در کشورهای دیگر برای افرادی که خواهان مهاجرت به آن کشورها می‌باشند، زمینه اشتغال در کشور مورد نظر را فراهم آورده است.

همه  این ها حاصل تلاش هایی است که خانم مهندس مرتا جوادی در طی سال‌های زیادی کسب کرده است.

به همین دلیل است که خانم مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشورمان محسوب می شود.

خانم مهندس مرتا جوادی با راه‌اندازی یک شرکت در همین زمینه توانسته است افراد زیادی را که خواهان اشتغال در کشورهای مهاجر پذیر و تقریباً پیشرفته هستند را به هدف نهاییشان برساند.

خانم مهندس مرتا جوادی  مدیرعامل شرکت الست گروپ، یکی از شناخته شده ترین کارآفرینان کشورمان می باشد که با تخصصی که در این زمینه دارد، می‌تواند افرادی را که قصد مهاجرت و پیدا کردن شغل مناسبی را در یک کشور خاص دارند، هدایت و راهنمایی کند.

چالش های کارآفرینی زنان

چالش های کارآفرینی زنان
چالش های کارآفرینی زنان

پیش از این نیز اشاره کردیم که زنان برای انجام هر کاری از راه کارآفرینی همواره با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند که در صورت مرد بودن، هیچ کدام از این مشکلات ممکن است وجود نداشته باشد و چالش‌های کارآفرینی زنان همیشه زنان را از پرداختن به آن ها دور کرده است.

هر فردی که در این حرفه وارد شده است، باید دارای اراده بسیار محکمی بوده باشد تا بتوانند دوام بیاورد و در نهایت یک کارآفرینی را رقم زند.

اما با وجود همه این موارد، چالش های کارآفرینی زنان همیشه بخش زیادی از زمانی که باید صرف فعالیت شود را از فرد کار آفرین گرفته است و بیهوده هدر می‌دهد.

چالش های کارآفرینی زنان معمولا در بخش های مختلفی قابل بررسی هستند.

گاهی برخی از این چالش ها مربوط به سنت ها و فرهنگ هایی می‌باشند که به اشتباه در جامعه مان جا افتاده است.

گاهی نیز افرادی که در زمینه های مختلف از جمله کارآفرینی مشغول به کار هستند، برای از بین بردن رقبای خود قصد دارند که این فرهنگ نادرست را در حوزه  شغلی خود جا بیندازند که زنان مناسب این شغل و جایگاه نمی باشند.

به همین دلیل بسیاری از زنان حتی با وجود علاقه به چنین فعالیت هایی، با وجود این تفکرات از پرداختن و انتخاب آن شغل دست بر می‌دارند.

در صورتی که نمی‌دانند همه این موارد ممکن است برنامه هایی باشد تا آن ها را از کار و حرفه مورد نظر و مورد علاقه شان دور کند.

فرهنگ های نادرست

اما بخش اعظمی از چالش‌هایی که در کارآفرینی زنان وجود دارد، به علت وجود همین فرهنگ های نادرست می باشد.

همه چالش ها در هر زمینه ای  که باشند، قابل برطرف کردن هستند.

به همین دلیل شما هم اگر قصد انجام کاری را دارید، بهتر است از قبل با چالش های آن آشنا باشید تا هنگام مواجهه با آن ها، دچار مشکل نشوید.

گاهی افراد بدون اطلاع از جوانب کاری که قرار است انجام بدهند، با آن ها روبرو می‌شوند و این ناآگاهی باعث می‌شود تا آن ها در قدم های اول با شکست های سختی مواجه شوند.

اما اگر شما در ابتدا جوانب کار خودتان را بسنجید و از چالش‌های آن آگاه باشید، مسلما در آن کار موفق تر عمل خواهید کرد.

اگر زنی بخواهد برای کارآفرینی اقدام کند، باید ابتدا با چالش های کارآفرینی زنان آشنا باشد

کارآفرینی و چالش‌های کارآفرینی زنان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر زنی بخواهد برای کارآفرینی اقدام کند، باید ابتدا با چالش های کارآفرینی زنان آشنا باشد و بداند که برای ورود به چنین کاری چه چالش‌هایی انتظار او را می کشد.

در  چنین صورتی می‌تواند آسانتر در راه مورد نظر قدم بگذارد.

یکی از زنان موفق در زمینه کارآفرینی زنان، خانم مهندس مرتا جوادی می‌باشد که یکی از برترین کارآفرینان زن درکشورمان محسوب می شود.

خانم مهندس مرتا جوادی با پشت سر گذاشتن تمام این مراحل، توانسته به یک کارآفرین موفق تبدیل شود و به افراد زیادی که در زمینه اشتغال و مهاجرت نیازمند کمک هستند، یاری برساند.

شما هم می توانید با مشورت گرفتن از چنین افرادی و با توجه به چالش‌های کارآفرینی زنان، به راه خود ادامه بدهید و فرد موفقی در زمینه کارآفرینی تبدیل بشوید.

خانم مهندس مرتا جوادی با ارائه مشاوره هایی در این زمینه نیز می تواند کمک حال شما برای رسیدن به هدفتان باشد.

نمونه ای از زنان کارآفرین موفق

نمونه ای از زنان کارآفرین موفق
نمونه ای از زنان کارآفرین موفق

زنان موفق در زمینه های مختلف در کشورمان بسیار زیاد می‌باشد.

در حقیقت زنان بسیاری در کشورمان وجود دارند که با وجود مشکلات سخت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، با تمام تلاش خود در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند.

در واقع باید گفت که زنان سرزمینمان از گذشته تا به امروز بر خلاف تصور اکثر افراد، نقش مهم و پررنگی در حفظ این مرز و بوم داشته اند.

امروزه با گذشتن زمان زیادی از آن روزها، هنوز هم زنان کشورمان تا حد توان خود در زمینه های مختلف ورود می یابند و آن کار مشخص را به نحوی درست انجام می‌دهند.

در واقع هر کاری که زنان در آن راه پیدا کنند، می‌تواند زمینه موفقیت بسیاری از افراد دیگر را فراهم کند.

یکی از مهمترین بخش هایی که زنان کشورمان در آن عرصه  پا به میدان گذاشته اند، زمینه کارآفرینی می باشد.

هر ساله افراد زیادی به شغل دلخواه خود دست پیدا می‌کنند.

هر ساله افراد زیادی با کارآفرینی زنان بزرگی مانند خانم مهندس مرتا جوادی به شغل دلخواه خود دست پیدا می‌کنند.

اگر بخواهیم یکی از برترین متخصصان در زمینه کارآفرینی را به شما معرفی کنیم، خانم مهندس مرتا جوادی شخصی است که از او نام می‌بریم.

خانم مهندس مرتا جوادی با تخصصی که در زمینه کارآفرینی دارد، توانسته است افراد بسیاری را با کار آفرینی های خود، در سایر کشورهای مختلف جذب اشتغال های جدید و خلاقانه بکند.

از این رو خانم مهندس مرتا جوادی یکی از برترین و شناخته شده ترین کارآفرینان  در کشورمان می باشد.

خانم مهندس مرتا جوادی یکی از افرادی است که در این  مسیر سخت موفق شده است و راه دشواری را پیموده است و درنهایت توانسته به یک کارآفرین موفق تبدیل شود.

خانم مهندس مرتا جوادی نمونه یک الگوی کامل برای زنانی است که می خواهند در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت شوند.

برترین کارآفرین زن کشور

خانم مهندس مرتا جوادی با فعالیت شبانه ‌روزی و به دست آوردن تجربیات مختلف در زمینه کارآفرینی، توانسته است به برترین کارآفرین زن کشور تبدیل شود.

همچنین از دانسته ها و تجربیات خود استفاده کند تا با راه‌اندازی شرکت الست گروپ، آن‌ها را در اختیار سایر افراد قرار بدهد.

در حقیقت خانم مهندس مرتا جوادی مدیرعامل شرکت الست گروپ با راه اندازی استارتاپ های کارآفرین در کشورهای دیگر زمینه اشتغال برای افراد مهاجری که از کشور ما قصد مهاجرت به کشور دیگر را دارند، فراهم می‌کند.

آن ها می‌توانند با اطمینان خاطر در یک کشور دیگر مشغول به فعالیت شوند و روند مهاجرت خود را طی کنند.

خانم مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشورمان می‌باشد که این زمینه را برای بسیاری از افراد فراهم آورده است.

آیا کارآفرینی بین المللی امکانپذیر است؟

آیا کارآفرینی بین المللی امکانپذیر است؟
آیا کارآفرینی بین المللی امکانپذیر است؟

در جواب این سوال باید بگوییم که بله، کارآفرینی بین المللی امکانپذیر است. خانم مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشوری و بین المللی می باشند.

درحقیقت یکی از کارآفرینی هایی که ممکن است در این مقاله بیشتر با آن سرو کار داشته باشید، کارآفرینی بین‌المللی است که کمتر آن را با این نام خوانده ایم.

در واقع در کارآفرینی بین المللی، شما به جای کارآفرینی در کشور خودتان، در کشورهای دیگری که امکان مهاجرت افراد به آن ها بیشتر است و نیازمند نیروی کار بیشتری هستند، کارآفرینی انجام می‌دهید.

در طی این روند، شما با راه اندازی یک استارت آپ و داشتن یک ایده خلاق برای انجام یک کار، به کار آفرینی می‌پردازید.

به عبارتی دیگر شما با ایده ای که دارید، به ایجاد یک استارتاپ در یک کشور دیگر کمک می‌کنید.

معمولا راه اندازی استارتاپ و ایجاد کارآفرینی در کشور مقصد مراحلی دارد

معمولا راه اندازی استارتاپ و ایجاد کارآفرینی در کشور مقصد مراحلی دارد که باید هر کدام از آن ها را پله پله طی کنید.

شما اگر به دنبال مهاجرت به یک کشور تقریباً پیشرفته هستید، باید برای کار در استارتاپ یک کشور دیگر، به یک شرکت متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

در واقع روند کار به این صورت است که شما قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را می کنید و برای مهاجرت به این کشور، نیازمند داشتن یک شغل در آن کشور می باشید.

در چنین شرایطی، شما برای داشتن استارت آپ خود به یک شرکت متخصص در این زمینه مراجعه می‌کنید.

شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند، معمولا برای گرفتن ویزای استارتاپ نیز به شما کمک خواهند کرد.

یکی از شناخته شده ترین شرکت‌ها

الست گروپ یکی از شناخته شده ترین شرکت‌هایی است که در زمینه استارتاپ و کارآفرینی بین المللی فعالیت می کند.

شما بعد از مراجعه به شرکت الست گروپ، در تیم استارتاپی این شرکت عضو خواهید شد.

در این صورت شما دیگر نیازی به  داشتن ایده  خلاق برای راه اندازی استارتاپ ندارید.

چرا که شرکت الست گروپ با طراحی این ایده‌ها از قبل، یک استارتاپ را راه‌اندازی کرده است و در حال حاضر نیازمند افرادی است که با عضو شدن در تیم استارتاپی شرکتش، برای انجام شغل مورد نظر به کشور مقصد مهاجرت کنند.

در مرحله بعد، مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری و تهیه می کنید.

سایر مراحل بعدی نیز توسط متخصصان و مشاوران شرکت الست گروپ به شما توضیح داده خواهد شد.

در طی این مراحل، کارآفرینی بین المللی شکل می‌گیرد و شما برای عضویت در این کارآفرینی، نیازمند یک سری شرایط هستید.

یکی از مهم ترین شرایط که شما برای حضور در یک کارآفرینی بین المللی نیاز دارید

یکی از مهم ترین شرایط که شما برای حضور در یک کارآفرینی بین المللی نیاز دارید، شرایط سنی شما می باشد.

افرادی که در سنین ۱۸ تا ۶۵ سال هستند، به طور معمول می توانند برای شرکت در کارآفرینی های بین المللی در کشورهای دیگر حضور داشته باشند. در واقع شما اگر در این رده سنی قرار دارید، می‌توانید برای مهاجرت از طریق کارآفرین شدن در کشور دیگر اقدام کنید.

شرایط دیگری نیز دارد که بسته به کشوری که قرار است به آن مهاجرت کنید، قابل تغییر می باشد.

در واقع هر کشوری با توجه به قوانینی که دارد، یک سری شرایط برای افرادی که قصد مهاجرت به آن کشور را دارند، طراحی می کند.

قوانین مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ و کارآفرینی نیز برگرفته از قوانین کلی کشور مقصد می باشد و در نهایت برنامه‌های شما با مهاجرت به یک کشور دیگر و مشغول شدن در استارتاپ طراحی شده، یک کارآفرینی بین‌المللی را رقم می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *