کارآفرینی در کشور ژاپن

کارآفرینی در کشور ژاپن

فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم موضوع کارآفرینی در کشور ژاپن را مورد ارزیابی قرار دهیم. با ما باشید.

کارآفرینی یکی از روش های مهاجرت است و گزینه ی خوبی برای دریافت اقامت در ژاپن می باشد. کارآفرینی در کشور ژاپن یکی از گزینه های پرطرفدار برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت و تابعیت می باشد.

شرکت ها و مجموعه های بزرگ و کوچکی در ژاپن احداث شده است که شما نیز می توانید یکی از این شرکت ها و مجموعه ها باشید و از مزایای زیادی بهره مند شوید.

باید گفت که ژاپن جمعیت زیادی دارد و این جمعیت به شرکت ها و موسسات مختلف تمایل زیادی نشاده داده اند، به طوری که حدود 80 درصد از جمعیت این کشور در شرکت ها و موسسات مختلف مشغول به کار هستند.

شرکت ها و موسسات کمی در ژاپن وجود دارند که در اصل کارآفرینی می کنند

با این شرایط، شرکت ها و موسسات کمی در ژاپن وجود دارند که در اصل کارآفرینی می کنند. به همین دلیل است که کارآفرینی در کشور ژاپن با موفقیت بالایی همراه خواهد بود. طبعا شما که تمایل زیادی برای مهاجرت به ژاپن و فعالیت در این کشور را دارید، سوالات زیادی در ذهن دارید و منتظر دریافت پاسخ آن ها هستید.

در این مقاله سعی داریم که تمام جوانب کارآفرینی در کشور ژاپن را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از کارآفرینان نمونه در سطح کشور، خانم مهندس مرتا جوادی می باشند.

مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشوری و حتی بین المللی، در این خصوص راهنمایی های زیادی را در اختیار ما قرار داده است که به بیان آن ها در این مقاله پرداخته ایم. ما را همراهی نمایید.

توصیه می کنیم همزمان با مطالعه این مقاله، صفحات مربوط به کارآفرینی در عمان، کارآفرینی در اسپانیا و کارآفرینی در کشور استرالیا را نیز مطالعه نمایید.

چرا باید در ژاپن کارآفرینی کنیم؟

سطح رفاه و زندگی در ژاپن بسیار بالا است. از این رو هر ساله افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور هستند. مهاجرت به ژاپن کار راحتی نیست اما غیر ممکن هم نیست.

اگر شما تیم مهاجرتی قدرتمند و با تجربه ای را انتخاب کنید، قطعا در این مسیر موفق خواهید شد. یکی از گزینه هایی که موسسات مهاجرتی به افراد علاقه مند به مهاجرت به ژاپن پیشنهاد می دهند، سرمایه گذاری و کارآفرینی می باشد.

اگر شما بودجه کافی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور ژاپن را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از این مسیر به ژاپن ورود پیدا کنید.

بهره مندی از تجربیات خانم مهندس مرتا جوادی

در این راستا می توانید از تجربیات خانم مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان نمونه، بهره مند شوید. کارآفرینی در کشور ژاپن فقط به دریافت اقامت ختم نمی شود.

با توجه به رشد و پیشرفت چشمگیری که ژاپن در تکنولوژی و صنعت دارد، شما سود زیادی از این مسیر دریافت خواهید کرد. فعالیت به صورت کارآفرینی در ژاپن در زمان کمی برند شما را به یک برند بین المللی تبدیل می کند.

ژاپن در حال حاضر در زمینه های فناوری، تکنولوژی، اقتصاد، صنعت و … از قدرتمند ترین کشورها در جهان می باشد.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد خارجی همواره به دنبال راهی برای سرمایه گذاری در این کشور می باشند. به خصوص اگر سرمایه گذاری به صورت کارآفرینی باشد، طبعا نتایج و اثرات بهتری را به همراه دارد.

کارآفرینی و ثبت شرکت در ژاپن مراحل خاص خود را دارد

کارآفرینی و ثبت شرکت در ژاپن مراحل خاص خود را دارد. فردی که تمایل به کارآفرینی در این کشور را دارد، در مرحله اول باید بیزینس پلن مناسبی را به کشور این دولت ارائه دهد. بیزینس پلن شما باید به گونه ای قوی باشد که توسط اداره کار ژاپن تایید گردد. در مرحله بعد شما باید یک حساب بانکی معتبر در ژاپن ایجاد کنید.

شما به عنوان مدیر شرکت یا مجموعه، باید اساسنامه ای را وضع کنید و مقررات شرکت را در آن قید نمایید. دولت برای ثبت رسمی شرکت مبلغی را از شما دریافت می کند.

بعد از این که شرکت خود را به صورت قانونی ثبت کردید، می توانید برای مراحل بعدی یعنی دریافت کد مالیاتی و حق بیمه اجتماعی کارکنان اقدام نمایید. تمام مراحلی را که بیان کردیم، باید در مدت 3 الی 4 هفته انجام دهید تا اجازه فعالیت داشته باشید.

همان طور که گفته شد، ثبت شرکت در ژاپن ممکن است فرایند سختی داشته باشد. از این رو توصیه می کنیم از یک فرد مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

مهندس مرتا جوادی با توجه به سوابق زیادی که در این زمینه دارد، می تواند شما را راهنمایی کند و مسیرهای راحت تر را به شما پیشنهاد دهد.

درباره کشور ژاپن

قبل از بررسی کارآفرینی در کشور ژاپن، بهتر است اطلاعاتی را در خصوص ژاپن در اختیار شما قرار دهیم. با در دست داشتن اطلاعات کامل در مورد کشور ژاپن، طی کردن مسیر کارآفرینی برای شما راحت تر خواهد بود.

ژاپن حدود 126 میلیون جمعیت داشته و مساحت آن بیش از 915/377 کیلومتر مربع می باشد. ژاپن بیش از 6800 جزیره دارد. 4 جزیره یوکوهاما، اوساکا، ناگویا و ساپورو بیشترین پراکندگی جمعیت را دارند. با این حال در جزایر دیگر نیز زندگی و حیات وجود دارد.

کشور ژاپن در سال 2015 حدود 0.07 درصد کاهش جمعیت داشته است

باید گفت که کشور ژاپن در سال 2015 حدود 0.07 درصد کاهش جمعیت داشته است. روند کاهش جمعیت از سال 2009 آغاز شد، به گونه ای که احتمال می رود در سال 2023 جمعیت این کشور به حدود 100 میلیون نفر برسد.

اما با این کاهش رشد جمعیت در این کشور، فعالیت صنعت و تکنولوژی کاهش نمی یابد و شما نباید نگران این موضوع باشید.

باید بگوییم که اکثر مناطق ژاپن را کوه تشکیل داده است که مناظر زیبا و دل انگیزی را به وجود آورده اند. کوه های آلپ و جزیره هونشو بزرگ ترین جزیره ژاپن، از شگفت انگیز مناظر دیدنی این کشور هستند.

ژاپن یکی از خطرناک ترین کشورها به دلیل داشتن زمین لرزه های زیاد می باشد. سالانه مردم ژاپن بیش از هزار زمین لرزه را تجربه می کنند.

پایتخت کشور ژاپن شهر توکیو است که تا قبل از سال 1868 این شهر به نام ادو شناخته می شد. شهر توکیو از زمان های بسیار قدیم به عنوان اصلی ترین مرکز فعالیت های سیاسی در ژاپن شناخته می شد. به مرور زمان با افزایش فعالیت های سیاسی و اجتماعی در شهر توکیو، این شهر به عنوان پایتخت ژاپن شناخته شد.

فرهنگ و امکانات کشور ژاپن

زبان و فرهنگ هر کشوری بسیار مهم است زیرا تمام مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، مرتبط با فرهنگ و زبان آن کشور می باشد.

فرهنگ مردم کشور ژاپن نسبت به فرهنگ بقیه کشورها بسیار خاص است. شاید فرهنگ خوب مردم این کشور باعث شده تا ژاپن به یک کشور پیشرفته در دنیا تبدیل شود. در ادامه، به برخی از عادت ها و فرهنگ های مردم ژاپن اشاره خواهیم داشت.

پوشیدن کفش در منزل در ژاپن مرسوم نیست و از نظر آن ها این کار غیر اخلاقی است. مردم کشور ژاپن در زمان پیاده روی ادب را رعایت می کنند و چیزی نمی خورند.

در حالی که مردم سایر کشورها زمان پیاده روی قهوه می نوشند یا چیزی می خورند. مردم ژاپن از همان کودکی به فرزندان خود ادب را یاد می دهند و در آموزش ها هم بسیار جدی عمل می کنند.

در این کشور سطح توقعات بالا است و همه از شما انتظار دارند که ادب را رعایت کنید و به قوانین پایبند باشید. رعایت حقوق دیگران از دیگر مواردی است که مردم این کشور به آن بسیار توجه دارند.

سطح آموزش ها در مدارس و دانشگاه های ژاپن بسیار بالا است زیرا دولت ژاپن توجه خاصی به این موضوع داشته و بودجه های زیادی را در خصوص آموزش و تدریس اختصاص داده است.

مردم کشور ژاپن بسیار به تمیزی و نظافت توجه دارند

مردم کشور ژاپن بسیار به تمیزی و نظافت توجه دارند به گونه ای که تعداد سطل زباله و رفتگر در شهرهای ژاپن بسیار کم است. این امر به دلیل این است که مردم ژاپن از همان دوران کودکی، نظافت و تمیزی را آموزش می بینند.

ژاپن دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته است. سرعت متروی شهرهای ژاپن بسیار زیاد بوده و تعداد آن ها نیز زیاد است. همچنین قطارها و اتوبوس های شهرها بسیار تمیز بوده و آلودگی تولید نمی کنند.

مترو و اتوبوس های ژاپن خط های اختصاصی دارند. از این رو هیچ وقت در جابه جایی ها تاخیری ندارند. این امر می تواند خیال شهروندان ژاپنی را بابت به موقع رسیدن راحت کند.

سیستم حمل و نقل ژاپن به گونه ای پیشرفته و دقیق است که شهروندان را از داشتن وسیله نقلیه شخصی بی نیاز می کند. ژاپن بهترین خدمات بهداشتی را به مردم خود ارائه می دهد.

بیمه ای که دولت برای شهروندان در نظر گرفته است، تمام مردم و تمام هزینه های درمانی را پوشش می دهد. تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی ژاپن پیشرفته بوده و مجهز به آخرین تکنولوژی هستند. به گونه ای که تمام آزمایشات و فرایندهای درمانی در یک مرکز قابل انجام است که این موضوع، کار را برای بیمار بسیار راحت می کند.

زبان مردم ژاپن

زبان رسمی ژاپنی است و شما به عنوان فردی که قصد کارآفرینی در کشور ژاپن را دارید، باید زبان رسمی این کشور را یاد بگیرید.

یادگیری زبان ژاپنی کار سختی نیست زیرا این زبان، لهجه خاصی ندارد. با این حال یک مشکل بزرگ در خصوص زبان ژاپنی وجود دارد و آن این است که بسیاری از واژه ها با وجود شباهت یکسانی که با هم دارند، در معنی تفاوت های زیادی دارند.

اقتصاد کشور ژاپن

افرادی که تمایل به کارآفرینی در کشور ژاپن دارند، باید به اقتصاد و نرخ بیکاری این کشور توجه زیادی داشته باشند. به صورت کلی بازخورد و نتایج کار سرمایه گذاری و کارآفرینی در یک کشور به صورت مستقیم بستگی به اقتصاد آن کشور دارد.

از این رو در این مقاله موضوع اقتصاد کشور ژاپن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در این راستا می توانید با مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشور در ارتباط باشید.

کشور ژاپن از نظر اقتصاد یکی از قدرتمندترین کشورها در جهان می باشد. به گونه ای که در سال 2010 توانست رتبه سوم جهانی را از نظر اقتصاد به خود اختصاص دهد.

در آسیا نیز رتبه دوم را از آن خود کرد. کشور ژاپن منابع طبیعی محدودی دارد. از این رو تمرکز خود را روی صنعت و فناوری قرار داده است و از این طریق توانسته به پیشرفت های عظیمی در دنیا برسد.

یکی از اصلی ترین دلایل پیشرفت اقتصادی ژاپن، صادرات می باشد. ژاپن با آمریکا و چین روابط اقتصادی گسترده ای دارد و همین امر سبب شده تا هر سه کشور از اقتصادی قوی برخوردار باشند.

در سال های اخیر شاهد روابط اقتصادی ژاپن با کشور کره جنوبی نیز هستیم

در سال های اخیر شاهد روابط اقتصادی ژاپن با کشور کره جنوبی نیز هستیم. این موضوع می تواند تاثیرات مثبتی روی کار آفرینی و سرمایه گذاری افراد خارجی در ژاپن باشد.

ژاپن هر ساله محصولات مختلف و متعددی که مهم ترین آن ها تجهیزات حمل و نقل و قطعات اتومبیل می باشد را به کشورهای مختلف صادر می کند.

صادرات صنایع الکترونیک یکی دیگر از دلایل موفقیت این کشور در عرصه اقتصاد می باشد. صنایع شیمیایی نیز در این کشور رتبه خوبی را از نظر اقتصاد از آن خود کرده اند.

یکی دیگر از پیشرفت های بزرگ ژاپن، صنعت کشتی سازی است

یکی دیگر از پیشرفت های بزرگ ژاپن، صنعت کشتی سازی است که توانسته اقتصاد ژاپن را تحت تاثیر قرار دهد. صنایع نساجی و صنایع غذایی از دیگر مواردی هستند که روی چرخه مالی این کشور تاثیر مثبتی داشته اند.

بسیاری از برندها و شرکت های بین المللی در ژاپن فعالیت دارند. فعالیت این شرکت های بین المللی، به طور طبیعی تاثیرات خوبی روی هر دو کشور دارد.

با این که نرخ رشد جمعیت در این کشور روند نزولی دارد، صادرات و اقتصاد در آن روز به روز در حال رشد است. کشور ژاپن از هر لحاظ در دنیا رتبه بالایی دارد و با کشورهای غربی در حال رقابت است.

در ژاپن تحقیقات و پژوهش های زیادی انجام میگ یرد. سرمایه گذاری در بخش های مختلف طرفداران زیادی دارد و دولت نیز از این سرمایه گذاری ها حمایت می کند.

ارزش پول این کشور یعنی ین در دوره های مختلف اقتصادی وضعیت ثابتی را تجربه کرده است، به طوری که سبب ایجاد پر معامله ترین دوره اقتصادی در ژاپن شده است.

کارآفرینی در کشور ژاپن از طریق سرمایه گذاری

باید گفت که روش های مختلفی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور ژاپن وجود دارد. یکی از ساده ترین روش های کارآفرینی در ژاپن، ثبت شرکت است. رابطه مستقیمی بین ثبت شرکت و کارآفرینی وجود دارد.

زیرا با سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، در واقع شما به کارآفرینی و اشتغال زایی خواهید پرداخت. ضمن این که شما اقامت دائم کشور ژاپن را دریافت خواهید کرد.

پس باید گفت که یکی از مزایای کارآفرینی در کشور ژاپن دریافت اقامت دائم است. البته با کارآفرینی در این کشور به مزایای زیاد دیگری نیز دست خواهید یافت که در بخش های بعدی به آن ها اشاره خواهیم داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به خانم مهندس مرتا جوادی به عنوان برترین کارآفرین کشور، مراجعه نمایید.

قوانین کارآفرینی در ژاپن

دولت ژاپن برای افراد خارجی که از طریق کارآفرینی قصد دریافت اقامت و تابعیت را دارند، قوانین خاصی را در نظر گرفته است که در زیر به آن ها اشاره خواهیم داشت:

  • ارائه طرح توجیهی (بیزینس پلن)
  • در نظر گرفتن مکانی مناسب برای راه اندازی بیزینس
  • داشتن تمکن مالی کافی برای راه اندازی بیزینس
  • استخدام کردن حداقل یک نیروی کار به صورت تمام وقت
  • داشتن تمکن مالی برای پرداخت حقوق کارمندان
  • داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط با حوزه بیزینس
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی

وضعیت اقامت بعد از کارآفرینی در ژاپن

بعد از این که شما تمام مراحل بالا را طی کردید، دولت ژاپن مجوز فعالیت شما را صادر می کند و شما به صورت رسمی به عنوان یک کارآفرین در ژاپن فعالیت می کنید.

بعد از شروع فعالیت، باید برای دریافت اقامت موقت اقدام کنید. اقامت موقت شما به صورت 1 ساله خواهد بود. بعد از گذشت 1 سال، باید مرتبا اقامت خود را تمدید کنید.

افرادی که در کشور ژاپن کارآفرینی می کنند، در صورتی که بتوانند به مدت 5 سال در کشور ژاپن زندگی کنند، می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

در غیر این صورت اگر نمی توانند این مدت را در کشور ژاپن به سر ببرند، تا 10 سال باید برای دریافت اقامت دائم صبوری کنند.

شما بعد از گذشت 10 سال و با داشتن فعالیت مکرر می توانید برای دریافت اقامت دائم خود مراجعه کنید. یکی از شرایط ضروری برای دریافت اقامت دائم، تسلط بر زبان ژاپنی و اثبات تمکن مالی می باشد.

تنها با داشتن این ویژگی ها است که موفق به دریافت اقامت دائم در ژاپن خواهید شد. باید گفت که مدت اقامت موقت در ابتدای اقامت در ژاپن در شهرهای مختلف متفاوت می باشد.

به طور مثال در شهرهایی مانند توکیو، استان کاناگاوا، سندای، کیتاکیوشو و نیگاتا مدت اقامت 6 ماه در نظر گرفته می شود اما در شهرها و استان های دیگر، مدت اقامت 1 ساله است.

معرفی انواع شرکت در ژاپن

افرادی که قصد سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور ژاپن را دارند، باید طلاعاتی در خصوص انواع شرکت در ژاپن داشته باشند.

برای ثبت شرکت در این کشور، شرکت های مختلفی وجود دارد که فرد خارجی بنا به میزان سرمایه و شرایط خود می تواند یکی از آن ها را انتخاب کرده و اهداف خود را در راستای آن شرکت پیش ببرد. در ادامه به معرفی این شرکت ها پرداخته ایم:

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

در این شرکت سرمایه گذار خارجی می تواند فردی را که تابعیت ژاپنی دارد، به عنوان مدیر عامل انتخاب کرده و فعالیت های خود را در ژاپن پیش بگیرد.

شرایط ثبت این نوع شرکت به این گونه است که فردی که به عنوان مدیر عامل معرفی می شود، حتما تابعیت ژاپنی داشته باشد. سرمایه برای راه اندازی این نوع شرکت نسبت به شرکت های دیگر کمتر است.

شرکت سهامی خاص

اعتبار شرکت هایی با سهامی خاص بیشتر از سایر شرکت ها در ژاپن است. فرد سرمایه گذار، خود می تواند به صورت مستقیم در ژاپن فعالیت کند و همه سهام را به نام خود ثبت کند.

با ثبت چنین شرکتی، امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد. برای ثبت شرکت سهامی خاص، به سرمایه بیشتری نسبت به شرکت LLC نیاز است.

شعبه یا نمایندگی

فرد سرمایه گذار می تواند در ژاپن یکی از شعبه ها و یا نمایندگی های فروش خود را که در کشورهای دیگر تاسیس کرده است، راه اندازی کند. مسئولیت و فعالیت این شرکت به عهده خود سرمایه گذار است و کشور ژاپن هیچ گونه مسئولیتی را در قبال این شرکت ها بر عهده نمی گیرد.

خانم مهندس مرتا جوادی می تواند شما را در راه اندازی هر کدام از این شرکت ها، راهنمایی نماید.

مراحل ثبت شرکت در ژاپن

افرادی که تمایل به کارآفرینی در کشور ژاپن دارند، باید با مراحل ثبت شرکت در ژاپن با جزئیات کامل آشنا شوند. در این راستا از تجربیات و اطلاعات مهندس مرتا جوادی از بهترین کارآفرینان کشور استفاده می کنیم. خانم مهندس مرتا جوادی یکی از برترین کارآفرینان کشوری و بین المللی می باشد.

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، شما برای ثبت شرکت در این کشور باید هزینه ای را پرداخت کنید. هزینه های ثبت شرکت در ژاپن هر ساله در حال تغییر است بنابراین هزینه دقیق آن را باید از یک وکیل مجرب بپرسید.

برای این که بتوانید شرکت خود را در ژاپن ثبت کنید، باید یک حساب بانکی معتبر باز کنید. بعد از آن باید به دنبال مکانی برای استقرار شرکت باشید.

مزایای کارآفرینی در کشور ژاپن

افرادی که به عنوان سرمایه گذار و کارآفرین وارد کشور ژاپن می شوند، از مزایای زیادی برخوردار خواهند شد. همان طور که در بخش های قبلی بیان شد، سطح رفاه و زندگی در ژاپن بسیار بالا است.

از این رو شما از زندگی با کیفیتی برخوردار خواهید شد و خانواده شما از امکانات آموزشی و تفریحی خوبی استفاده خواهند کرد. علاوه بر این ها، شما از مزایای زیر نیز بهره خواهید برد:

  • فراهم بودن شرایط برای صادرات کالا به کشورهای توسعه یافته
  • امنیت بالای سرمایه گذاری
  • پایین بودن نرخ فساد اقتصادی در مقایسه با دیگر کشورها
  • پایین بودن مالیات بر درآمد و روند نزولی آن در چند سال اخیر
  • امکان دریافت اقامت دائم
  • خرید ملک و مستغلات با سرمایه گذاری و کارآفرینی

معایب کارآفرینی در کشور ژاپن

به هر حال زندگی و کار کردن در یک کشور غریبه معایب خاص خود را نیز دارد. با این که ژاپن یک کشور پیشرفته ای است و شرایط و امکانات لازم برای سرمایه گذاری و کار آفرینی در آن فراهم است، با این حال مشکلات و معایبی در کشور غریبه برای شما به وجود می آید.

شما باید به عنوان یک سرمایه گذا،ر پذیرای معایب این کشور نیز باشید و خود را با آن ها وفق دهید. با این حال مزایای سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور ژاپن نسبت به معایب آن بیشتر است.

  • ثابت شدن رشد اقتصادی در سال های اخیر (به دلیل همه گیری ویروس کرونا)
  • وجود بی ثباتی سیاسی در سال های اخیر
  • سنگین بودن مقدار بدهی های دولت ژاپن
  • پایین و نزولی بودن نرخ رشد جمعیت

استانداردهای سرمایه گذاری کشور ژاپن

افرادی که قصد سرمایه گذاری در ژاپن را دارند، باید با استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور آشنا شوند و آن ها را مورد بررسی قرار دهند. با تسلط بر استانداردهای سرمایه گذاری، سود سرمایه گذاری در این کشور تضمین خواهد شد.

در این بخش، از تجربیات خانم مهندس مرتا جوادی از برترین کارآفرینان کشور استفاده می کنیم و استانداردهای سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

استانداردهای سرمایه گذاری شامل نرخ مصادره اموال، کنترل فساد و کیفیت نظارتی می باشد. در ادامه، هر یک از این موارد را برای کشور ژاپن بررسی خواهیم کرد:

نرخ مصادره اموال

شما زمانی که قصد سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کاری را در ژاپن دارید، قوه قضائیه این کشور با شما رفتاری خواهد داشت که به این رفتار یا برخورد، نرخ مصادره اموال گفته می شود. از نظر نرخ مصادره اموال، دولت ژاپن در رتبه اول قرار دارد. اما این عبارت چه معنی دارد؟

همه ی دولت ها در دنیا می توانند زمان بروز مشکل حقوقی و قضایی برای سرمایه گذاران خارجی، اموال آن ها را مصادره کنند و مشکلات زیادی را برای آن ها به وجود بیاورند.

نرخ مصادره اموال  از رتبه 1 تا رتبه 7 دسته بندی شده است. دولت هایی که در رتبه 1 قرار دارند، دارای بهترین و بیشترین امنیت برای اموال خارجیان می باشند.

دولت هایی که رتبه 7 به آن ها اختصاص داده شده است، دارای بیشترین مصادره اموال می باشند. به همین دلیل است که گفته می شود کشور ژاپن دارای بیشترین امنیت در بحث سرمایه گذاری است.

کنترل فساد

یکی دیگر از مواردی که افراد سرمایه گذار باید به آن توجه داشته باشند، میزان فساد در آن کشور است. یک دولت قدرتمند می تواند کنترل خوبی روی فساد کشور خود داشته باشد.

کشور ژاپن نیز از جمله کشورهای پر قدرتی است که توانسته است با فسادهای کوچک و بزرگ مقابله کند و جلوی پیشرفت آن ها را بگیرد. خوشبختانه روند بروز فساد در ژاپن روندی نزولی داشته و روز به روز امنیت در آن بیشتر می شود.

کیفیت نظارتی

یکی دیگر از مهم ترین شاخصه های سرمایه گذاری در یک کشور می باشد. کیفیت نظارتی مربوط به حمایت دولت از بخش خصوصی و کارآفرینان و سرمایه گذاران می باشد.

در صورتی که دولت از سرمایه گذاران به خصوص سرمایه گذاران خارجی حمایت کند و بر کار آن ها نظارت دقیق داشته باشد، شاهد قدرتمند شدن بخش خصوصی و اقتصاد کشور خواهیم بود. در این زمینه، کشور ژاپن از کیفیت نظارتی قدرتمندی برخوردار است و عملکرد خوبی را به جا گذاشته است.

شاخص های اقتصادی تاثیر گذار بر کشور ژاپن

افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور ژاپن هستند، علاوه بر استانداردهای سرمایه گذاری، باید به شاخص های اقتصادی تاثیرگذار بر این کشور نیز توجه داشته باشند.

شاخص های اقتصادی تاثیر گذار بر فعالیت هر کشوری شامل نرخ مالیات، نرخ تورم، نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری می باشد. با توجه به اهمیت هر یک از این موارد بر اشتغال ژاپن، با کمک  خانم مهندس جوادی، آن ها را در این بخش مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نرخ مالیات

فردی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور ژاپن را دارد، باید نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها را در این کشور بررسی کند.

نرخ مالیاتی بر درآمد شرکت ها نرخی است که شرکت های مختلف بر اساس مقدار درآمدشان طی یک سال باید به دولت ارائه بدهند. متاسفانه نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در کشور ژاپن بالا است و افراد باید حدود 48% از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت ژاپن بدهند.

نرخ تورم

نرخ تورم هر کشوری بر اساس قدرت خرید مردم محاسبه می شود. این نرخ به صورت سالیانه محاسبه و اعلام می شود. قدرت خرید مردم در طی یک سال نسبت به سال قبلی کاهش یافته باشد، می توانیم بگوییم که نرخ تورم مثبت بوده است.

در غیر این صورت نرخ تورم منفی خواهد بود. در صورتی که نرخ تورم در کشوری کمتر از عدد 3 باشد، می توانیم بگوییم که آن کشور قدرت زیادی در مهار تورم دارد.

ژاپن از جمله کشورهایی است که توانسته با تورم مقابله کند. به طوری که می توان گفت نرخ تورم ژاپن هیچ موقع به مقدار 1 نرسیده است. در حال حاضر نرخ تورم در ژاپن روند نزولی را طی می کند.

نرخ رشد اقتصادی

اقتصاد کشور ژاپن را در بخش های قبلی به صورت کاملی مورد بررسی قرار دادیم. فقط باید به این نکته اشاره داشته باشیم که کشور ژاپن از سال 2010 پیشرفت های چشمگیری در بحث اقتصاد داشته است.

هر چقدر میزان تولیدات داخلی یک کشور بیشتر باشد، رشد اقتصادی در آن کشور روند صعودی طی می کند. دولت ژاپن نیز برای تولیدات داخلی اهمیت زیادی قائل است.

نرخ بیکاری

نرخ بیکاری طبیعتا یکی از مهم ترین مواردی است که یک سرمایه گذار و کارآفرین باید به آن توجه داشته باشد. زیرا در موفقیت کسب و کار تاثیر زیادی دارد.

در صورتی که نرخ بیکاری در یک کشور کم باشد، احتمال موفقیت کسب و کار در آن کشور افزایش خواهد یافت. خوشبختانه در کشور ژاپن، نرخ بیکاری بسیار پایین است. عدد 2.9 درصدی نرخ بیکاری در ژاپن باعث شده است تا جزء بهترین کشورهای دنیا در مهار بیکاری و اشتغال زایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *