شغل جواهر سازی در آلمان

شغل جواهر سازی در آلمان

فهرست مطالب

در این مقاله به موضوع شغل جواهر سازی در آلمان خواهیم پرداخت.

همراه شما هستیم.

 

بهتر است قبل از مطالعه این صفحه با مفهاهیم کارآفرینی در کشور آلمان و ویزای کارآفرینی آلمان آشنا باشید.

 

شغل جواهر سازی در آلمان یکی از مشاغل مورد نیاز در این کشور است که ایرانیان و به طور کلی افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، در صورتی که در این زمینه دارای تجربه و سابقه کاری خوبی باشند، امکان استفاده از آن را دارند.

جواهر سازی در تمام دنیا جزو مشاغل پردرآمد محسوب می شود و آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

البته امکان مهاجرت از طریق این شغل و اشتغال به عنوان یک جواهر ساز در آلمان برای تمام متقاضیانی که به این کار مسلط باشند، میسر نیست.

علاوه بر تسلط به جواهر سازی و داشتن یک رزومه خوب در این زمینه، متقاضی باید شرایط دیگری نیز برای مهاجرت به آلمان داشته باشد که در این مطلب، به طور مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

در این زمینه می توانید از تجربیات خانم مهندس مرتا جوادی بهره مند شوید. خانم جوادی علاوه بر این که از برترین کارآفرینان کشور می باشند، در ارتباط با مهاجرت نیز مشغول فعالیت بوده و از تجربه و اعتبار بالایی برخوردارند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد شغل جواهر سازی در آلمان هستید، با این مقاله همراه باشید.

عناوین مقاله:

برای ورود به شغل جواهر سازی در آلمان، اولین قدم چیست؟

شرایط و قوانین کار در کشور آلمان به چه صورت است؟

مزایای کار در آلمان چیست؟

کار در کشور آلمان از چه روش هایی امکانپذیر است؟

نیاز به کدام مشاغل در کشور آلمان بیشتر است؟

شرایط شغل جواهر سازی در آلمان به چه صورت است؟

وظایف و ویژگی های مهم متقاضی شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟

مزایای شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟

برای ورود به شغل جواهر سازی در آلمان، چه مدارکی مورد نیاز است؟

آیا از طریق شغل جواهر سازی در آلمان می توان به تحصیل در این کشور هم پرداخت؟

مهم ترین نکاتی که در مهاجرت به آلمان از طریق کار در این کشور باید در نظر داشت، چیست؟

هزینه‌های زندگی متقاضیان شغل جواهر سازی در آلمان به چه صورت می باشند؟

بیزینس پلن معتبر برای شروع کسب و کار در آلمان شامل چه چیزهایی می شود؟

تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم در آلمان چه شرایطی دارد؟

بهترین راه برای کاهش ضرر و زیان راه اندازی شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟

 

برای ورود به شغل جواهر سازی در آلمان، اولین قدم چیست؟

برای ورود به شغل جواهر سازی در آلمان، اولین قدم چیست؟
برای ورود به شغل جواهر سازی در آلمان، اولین قدم چیست؟

نرخ مهاجرت ایرانیان به کشورهای دیگر در چند سال اخیر آمار بالایی داشته و در میان کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرتی متقاضیان این کار انتخاب می شود، آلمان یکی از اولین گزینه هاست.

برای مهاجرت به کشور آلمان، روش های مختلفی وجود دارد که متقاضیان بسته به شرایط و آمادگی خود می توانند یکی از این روش ها را انتخاب کنند.

شانس پذیرش متقاضی برای مهاجرت و دریافت ویزای آلمان در روش های مختلف، متفاوت می باشد. یکی از این روش ها اشتغال در آلمان و ورود به مشاغل مختلف این کشور است.

اشتغال در آلمان به عنوان جواهر ساز

اشتغال در آلمان به عنوان جواهر ساز
اشتغال در آلمان به عنوان جواهر ساز

سفر به کشوری دیگر و زندگی در آن چه به صورت موقت و چه دائم، با چالش هایی همراه است که یکی از آن ها تامین هزینه های زندگی است. هر چند در بیشتر روش های مهاجرت، متقاضی باید توانایی مالی یک سال زندگی در کشور مورد نظر خود را داشته باشد،

اما به هرحال تامین هزینه ها برای اقامت بیشتر از این مدت، مسئله ای است که باید به آن توجه کرد و به عهده خود فرد می باشد.

بعضی از متقاضیان مهاجرت، انجام این کار را با تکیه بر مهارت و حرفه ای که در کشور خود به آن تسلط دارند، انجام می دهند. در واقع، با این هدف که کسب و کار و مهارت خود را در کشوری دیگر ادامه دهند، اقدام به این کار می کنند.

به عنوان مثال افرادی که در ایران به ساخت جواهر مشغول هستند

به عنوان مثال افرادی که در ایران به ساخت جواهر مشغول هستند، معمولا با هدف ادامه شغل جواهر سازی در آلمان، این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

بسته به این که فرد، قصد تاسیس کسب و کار شخصی خود را داشته یا برای استخدام در یک جواهر سازی به آلمان سفر کند، نوع ویزای مورد نیاز برای این کار متفاوت است. برای دریافت ویزای آلمان از طریق شغل جواهر سازی، متقاضی نیاز به ویزای کاری یا سرمایه گذاری این کشور دارد.

پیش از اقدام برای مهاجرت به کشور آلمان، بهتر است تا با افراد متخصص در این زمینه مشورت کرد. خانم مهندس مرتا جوادی یکی از کارآفرینان نمونه هستند که علاوه بر کسب اطلاعات در مورد نحوه اشتغال به عنوان جواهر ساز در آلمان به عنوان یکی از برترین کارآفرینان کشور، در زمینه مهاجرت هم فعالیت می کنند و می توان از ایشان راهنمایی گرفت.

شرایط و قوانین کار در کشور آلمان به چه صورت است؟

شرایط و قوانین کار در کشور آلمان به چه صورت است؟
شرایط و قوانین کار در کشور آلمان به چه صورت است؟

همان طور که گفته شد، آلمان جزو کشورهای مهاجرپذیر است که اقتصادی پیشرفته دارد و در میان تمام کشورهای اروپایی، پایین ترین نرخ بیکاری را دارد که ناشی از اقتصاد فعال این کشور است.

این مسئله باعث می شود که بیشتر متقاضیان مهاجرت کاری و افرادی که قصد شروع یک کسب و کار در کشوری دیگر را دارند، کشور آلمان را برای مهاجرت انتخاب کنند.

شرایط کار در کشور آلمان

اولین شرط کار در کشور آلمان، دریافت ویزای این کشور است. بسته به نوع کار ویزای مورد نیاز برای کار در این کشور، ویزای کاری یا ویزای سرمایه گذاری است که متقاضی باید از طریق سفارت آلمان در کشور خود برای دریافت آن اقدام کند.

کشور آلمان از نیروهای فعال و مستعد بین المللی که سابقه کاری خوبی نیز در کشور خود داشته باشند، استقبال می کنند.

بنابراین بهتر است پیش از اقدام به مهاجرت در زمینه مورد علاقه خود برای فعالیت کسب تجربه کرد و رزومه کاری ایجاد کرد تا شانس شما برای پذیرش و اخذ ویزا بیشتر شود.

قوانین کار در کشور آلمان

البته کار در کشور آلمان قوانینی نیز دارد. به عنوان مثال اگر به عنوان کارمند در اداره ای استخدام شدید یا با ثبت شرکت قصد استخدام کارمندی دارید، باید قرارداد بسته شده، محکم و رسمی باشد. البته در آلمان برخلاف بسیاری از کشورها نیازی به قرارداد کتبی نیست.

اما در بیشتر مشاغل باید مسائلی مانند تاریخ شروع کار، محل و سمت کاری، حقوق و مزایا، اطلاعات مربوط به تعطیلی ها و … مشخص شده باشد. برای اشتغال در کشور آلمان تحت عنوان کارمند یا کارفرما، شرایط خاصی نیز وجود دارد که در اصطلاح به آن شرایط ضمنی گفته می شود.

از جمله این قوانین و شرایط می توان به رعایت حداقل الزامات برای هر دو طرف، رعایت مقررات مربوط به ساعت کاری، ایمنی شغل و …، مشخص بودن وضعیت حداقل و حداکثر مرخصی با و بدون حقوق، شرایط پرداخت حقوق، حداقل دستمزد و … اشاره کرد.

کارآفرینی در کشور آلمان هم امکانپذیر است و یکی از روش های مهاجرت به این کشور است. البته قبل از اقدام برای این کار بهتر است که در مورد شرایط این کار با افراد مطلع مانند خانم مهندس مرتا جوادی که علاوه بر کارآفرینی در زمینه مهاجرت هم فعالیت دارند، مشورت کرد.

مزایای کار در آلمان چیست؟

مزایای کار در آلمان چیست؟
مزایای کار در آلمان چیست؟

وضعیت اقتصادی خوب و ثابت کشور آلمان یکی از دلایلی است که بیشتر افراد این کشور را برای مهاجرت کاری چه به منظور شروع یک کسب و کار و چه به منظور استخدام در مشاغل این کشور انتخاب می‌کنند.

حتی در مورد حرفه های خاص مانند شغل جواهر سازی در آلمان نیز به دلیل وضعیت اقتصادی خوب، بازار کاری مناسبی در این کشور وجود دارد، اما این ها تنها مزایای کار در آلمان نیست،‌ سایر مزایای فعالیت در این کشور به شرح زیر می باشد.

امکان اخذ اقامت دائم، زودتر از سایر کشورها

یکی از مزایا و شاید مهم ترین مزیت کار در کشور آلمان چه به عنوان کارفرما و چه به عنوان کارمند و با استخدام در دیگر مشاغل، امکان اخذ اقامت دائم است. بیشتر متقاضیان مهاجرت با هدف دائمی کردن مهاجرت خود و اقامت همیشگی در دیگر کشورها، برای این کار اقدام می کنند.

هر کشور قوانین به خصوصی برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزا و اقامت کاری دارد و مدت زمان ارائه اقامت به متقاضیان متفاوت می باشد که این بازه زمانی در کشور آلمان سه سال است.

به عبارت دیگر افرادی که از طریق ویزای کاری به کشور آلمان مهاجرت می کنند، بعد از گذشت 3 سال می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

سفر بدون محدودیت به کشورهای عضو اتحادیه شنگن

یکی دیگر از مزایای داشتن ویزای کاری کشور آلمان و اشتغال در این کشور، امکان سفر بدون ویزا به کشورهای عضو اتحادیه شنگن است. در حالت عادی برای سفر به کشورهای اروپایی، نیاز به اخذ ویزای شنگن و مشکلات دریافت این ویزاست.

اما با دریافت ویزای کاری آلمان، امکان مسافرت بدون محدودیت به هر کدام از این کشورها وجود دارد. البته بازه زمانی مجاز به اقامت در خاک هر کشور متفاوت است که باید پیش از سفر، از آن مطلع شد.

امکان اشتغال با مدرک پایین تحصیلی

یکی از موانع کار در سایر کشورهای اروپایی حتی به عنوان کارآفرین و با هدف شروع کسب و کار، نیاز به داشتن مدرک تحصیلی مرتبط یا تحصیل حداقل در مقطع ارشد است. اما کشور آلمان از این نظر مشکل به خصوصی ندارد.

متقاضیان استخدام در کشور آلمان حتی با مدرک لیسانس هم شانس پذیرش و اخذ ویزای کاری در این کشور را دارند و متقاضیان شروع یک کسب و کار در این کشور هم شانس انجام این کار حتی با مدرک پایین تر از لیسانس و تنها به شرط داشتن سابقه کاری در زمینه حرفه مورد نظر را دارند.

قوانین واضح کاری برای کارفرما و کارمندان

قوانین کاری در کشور آلمان برای کارفرما یا کارمندان کاملا واضح و مشخص است و در تمام مشاغل حتی اگر قرارداد کاری کاغذی نیز وجود نداشته باشد، قوانین توسط طرفین کار به طور کامل رعایت شده و هر کدام که از انجام قوانین ممانعت کنند، مطابق قانونی مشخص جریمه خواهند شد.

با وجود مزایای زیاد کار در کشور آلمان ، متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور به خصوص به صورت کارآفرینی، بهتر است تا قبل از انجام هر اقدامی با افراد مطلع در این زمینه مشورت کنند.

خانم مهندس مرتا جوادی یکی از اشخاصی هستند که علاوه بر سابقه خوب در زمینه کارآفرینی، در ارتباط با مهاجرت به آلمان نیز می توان از خدمات مجموعه ایشان استفاده کرد. خانم جوادی یکی ار برترین کارآفرینان کشور می باشند.

کار در کشور آلمان از چه روش هایی امکانپذیر است؟

حتی با وجود این که کشور آلمان از لحاظنرخ بیکاری وضعیت مناسبی دارد و تقریبا برای تمام مهاجرینی که این کشور را انتخاب می کنند، کار مناسب پیدا می شود، اما باز هم اطلاع از روش های کار در این کشور برای تمام متقاضیان مهاجرت به آلمان الزامی است.

در حالت عادی و اگر متقاضی سرمایه یا حرفه ای برای شروع کسب و کار شخصی نداشته باشد، کار در این کشور با دو روش جاب سیکر یا جاب آفر امکانپذیر است.

جاب آفر

جاب آفر یکی از روش های اشتغال در کشور آلمان و دریافت ویزای کاری این کشور است. در این روش، متقاضی باید یک دعوتنامه و پیشنهاد کاری از کارفرمایی در آلمان دریافت کند و با استفاده از آن می تواند برای اخذ ویزای آلمان اقدام کند.

متقاضیان در این روش با داشتن مدرک دانشگاه یا فنی حرفه ای می توانند برای اخذ جاب آفری اقدام کنند. ویزای جاب آفری در واقع یک اقامت موقت برای متقاضی ایجاد می کند که مدت آن به اندازه مدت زمان قرارداد اوست و اقامت بیشتر از این زمان، بستگی به رضایت کارفرما و تمدید قرارداد کاری دارد.

جاب سیکر

جاب سیک دیگر روشی است که از طریق آن می توان برای اقامت کاری در آلمان اقدام کرد. در روش جاب سیکری، به متقاضی یک اقامت موقت 6 ماهه داده می شود که موظف خواهد بود تا در این زمان، شغل مورد نظر و مناسب برای دریافت اقامت کاری آلمان را پیدا کند.

اگر متقاضی در این زمان موفق به پیدا کردن شغل مناسب نشود، ناچار به برگشت کشور خواهد بود و باید مجددا درخواست خود برای پیدا کردن شغل مورد نظر را به سفارت آلمان ارائه کند.

راه اندازی کسب و کار

در نهایت متقاضیان مهاجرت به آلمان می توانند از طریق راه اندازی کسب و کار شخصی خود برای اقامت در این کشور اقدام کنند.

این روش، در واقع دریافت ویزای سرمایه گذاری است که از دیگر روش های آن می توان به خرید ملک، ثبت شرکت و … اشاره کرد.

در این روش، بسته به این که انتخاب متقاضی خوداشتغالی باشد یا راه اندازی کسب و کاری آزاد، باید مطابق با قوانین کشور آلمان برای اخذ ویزای مناسب و راه اندازی کسب و کار اقدام کند.

با توجه به این که در روش کارآفرینی یا راه اندازی کسب و کار شخصی احتمال ضرر مالی در صورت کوچک ترین اقدام اشتباهی وجود دارد، بهتر است این کار بعد از کسب اطلاعات از افراد آشنا به امور مانند خانم مهندس مرتا جوادی انجام شود. خانم جوادی از برترین کارآفرینان کشور می باشند که در ارتباط با مهاجرت نیز تجربه بالایی دارند.

نیاز به کدام مشاغل در کشور آلمان بیشتر است؟

اگر متقاضی مهاجرت کاری به آلمان از طریق روش های گفته شده در بخش قبل هستید، باید اطلاعات خود در مورد زندگی و کار در این کشور را تکمیل کنید و یکی از اطلاعات مهم، مشغالی است که بیش از همه در آلمان به آن ها نیاز می شود.

اگر انتخاب شما برای جاب آفری، جاب سیکری و حتی کارآفرینی یکی از این مشاغل باشد، شانس پذیرش شما در مصاحبه های سفارت بیشتر شده و دریافت ویزا نیز ساده تر می شود. برخی از مهم ترین مشاغلی که کشور آلمان جذب نیروی بیشتری برای آن ها دارد، به شرح زیر می باشند.

مشاغل مورد نیاز در آلمان

در آخرین آماری که کشور آلمان در مورد مشاغل مورد نیاز خود منتشر کرده است، در آن مشاغلی مانند روانشناسی، اقتصاد، مهندسی کشاورزی، مهندسی کامپیوتر، طراحی صنعتی، علوم تربیتی، شیمی، هندسه، مهندسی برق، کتابداری، حسابداری، حقوق و … وجود دارند.

البته همان طور که از لیست این مشاغل مشخص است، برای ورود به آن ها نیاز به حداقل مدرک تحصیلی لیسانس است که مرتبط با شغل مورد نیاز باشد.

اما افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار آزاد یا کارآفرینی در کشور آلمان را دارند نیز شانس زیادی برای پذیرش در این کشور دارند.

از جمله مشاغل آزاد در کشور آلمان که نیاز به آن بیشتر بوده و پذیرش مقاضیان بین المللی نیز در آن ها ساده تر است، می توان به مشاغلی مانند طراحی لباس و طراحی جواهرات اشاره کرد.

همچنین جواهر سازی در آلمان هم جزو یکی از مشاغل پرطرفدار و مورد نیاز در این کشور است که در صورت داشتن رزومه مناسب در آن، می توان برای دریافت ویزا از طریق راه اندازی کسب و کار مرتبط با این حرفه اقدام کرد.

مشاغل آزاد و راه اندازی کسب و کار نیاز به سرمایه دارند و کوچک ترین اشتباهی در انجام آن ها می تواند تمام سرمایه متقاضی را از بین ببرد.

از این رو استفاده از تجربیات و سپردن کار به افرادی که در زمینه کارآفرینی و مهاجرت از این طریق اطلاعات دارند، اهمیت زیادی دارد. یکی از بهترین افراد در این حوزه، خانم مهندس مرتا جوادی می باشند. زیرا خانم جوادی از برترین کارآفرینان کشوری می باشند.

شرایط شغل جواهر سازی در آلمان به چه صورت است؟

شرایط شغل جواهر سازی در آلمان به چه صورت است؟
شرایط شغل جواهر سازی در آلمان به چه صورت است؟

کارآفرینی یکی از شیوه های مهاجرت است که به دلایل زیادی مورد توجه متقاضیان این کار قرار می گیرد. اگر کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار در کشور مورد نظر با موفقیت انجام شود، فرد سود زیادی کسب خواهد کرد و شانس او برای اخذ اقامت دائم کشور مورد نظر بیشتر می شود.

همچنین این امکان را خواهد داشت که کسب و کار خود را در کشورهای دیگر یا شهرها و استان های همان کشور گسترش دهد. شغل جواهر سازی در آلمان یکی از مشاغل خوبی است که کارآفرینی در آن مزایای زیادی برای متقاضی مهاجرت به همراه دارد.

جواهر سازی در آلمان

کشور آلمان در زمینه جواهر سازی تاریخچه ای طولانی دارد و جواهرات تولید شده در این کشور همواره از برندهای مطرح و خاص در دنیا بوده اند. این ویژگی باعث شده تا توجه به این شغل و پیشرفت آن در آلمان نیز زیاد باشد.

افرادی که در زمینه طراحی و ساخت جواهرات سابقه کاری داشته و مهارت خوبی داشته باشند، شانس زیادی برای دریافت اقامت کاری از این طریق و شروع کسب و کار مرتبط با جواهر سازی در آلمان دارند.

البته سابقه و مهارت در ساخت جواهرات به تنهایی برای موفقیت این شغل در آلمان کافی نیست و علاوه بر این موارد، فردی که شغل جواهر سازی در آلمان را انتخاب می کند، باید از خلاقیت خوبی در طراحی و تولید جواهرات نیز برخوردار باشد.

در واقع بخش زیادی از پیشرفتی که می توان در این حرفه داشت، به خلاقیت بستگی دارد و در صورتی که جواهرات تولیدی شما متفاوت و خاص باشند، حتی شانس همکاری با برندهای بزرگ آلمانی را نیز خواهید داشت.

البته شرایط دیگری مانند حداقل هزینه لازم برای ایجاد کسب و کار مرتبط با این حرفه و … نیز برای جواهر سازی در آلمان مطرح است که در ادامه به طور مفصل به آن ها پرداخته می شود.

وظایف و ویژگی های مهم متقاضی شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟

وظایف و ویژگی های مهم متقاضی شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟
وظایف و ویژگی های مهم متقاضی شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟

همان طور که در بخش قبل گفته شد، هرچند که شغل جواهر سازی در آلمان جزو مشاغل پرطرفدار، مهم و مورد نیاز این کشور است،

اما تمام افرادی که دارای مهارتی در این زمینه باشند، شانس پذیرش در آلمان و شروع کسب و کار در این حوزه را ندارند. متقاضیان این حرفه باید ویژگی هایی داشته باشند که در زیر می توانید مهم ترین آن ها را مطالعه کنید.

وظایف و ویژگی های جواهر ساز

برای شروع این حرفه در آلمان بهتر است که ابتدا دوره های لازم برای جواهر سازی را دیده باشید. داشتن گواهی شرکت در دوره های مرتبط، شانس شما را برای اخذ اقامت آلمان و موفقیت کسب و کار شما در این کشور بیشتر می کند.

همان طور که گفته شد، خلاقیت در این حرفه اهمیت زیادی دارد و افرادی که کارهای تولیدی آن ها کیفیت داشته اما خلاقیت نداشته باشد، شانس پیشرفت چندانی ندارند.

صبر و حوصله و علاقه به این حرفه نیز اهمیت زیادی دارد و افرادی که قصد ورود به شغل جواهر سازی در آلمان را دارند، باید علاقه و صبر کافی برای ساخت جواهرات را داشته باشند.

چون این کار ظرافت و دقت زیادی نیاز دارد و گاهی اوقات یک برش اشتباه، کل طرح جواهر را خراب می کند. ریسک پذیری در طراحی و ساخت جواهرات نیز ویژگی مهمی است که متقاضی ورود به این حرفه باید از آن برخوردار باشد و افرادی که قصد شروع این کسب و کار در کشوری دیگر را داشته باشند، باید بیش از سایرین از این ویژگی برخوردار باشند.

توانایی ارتباط با مردم در فرهنگی جدید و کار کردن در شرایط سخت که احتمال آن در ابتدای مهاجرت بیشتر است، از دیگر وظایف متقاضیان این حرفه می باشد.

در این زمینه می توانید از تجربیات خانم مهندس مرتا جوادی استفاده کنید. سابقه خوب در زمینه کارآفرینی و فعالیت خانم مهندس جوادی در حوزه مهاجرت، به شما کمک می کند که کسب و کار خود در حوزه جواهر سازی را به بهترین شکل در کشور آلمان راه اندازی کنید.

مزایای شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟

مزایای شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟
مزایای شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟

همان طور که گفته شد، راه اندازی یک کسب و کار مرتبط با شغل جواهر سازی در آلمان، یکی از روش هایی است که از طریق آن می توانید اقامت این کشور را دریافت کرده و در آلمان زندگی کنید.

نسبت به بسیاری از کسب و کارهای آزاد در آلمان، این شغل مزایای زیادی دارد که بخشی از آن به دلیل توجه دولت آلمان و علاقه مندی مردم این کشور به این شغل و بخشی از آن به دلیل سود و مزایای خود این حرفه است که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

مزایای شغل جواهر سازی در آلمان

علاقه آلمانی ها به ساخت طلا و جواهر و خلاقیت در این شغل باعث شده که جواهر سازی در تمام دوره ها یکی از مشاغل پرطرفدار و مهم این کشور باشد

و علاوه بر این که متقاضی ورود به این حرفه در خود آلمان زیاد است، پذیرش مهاجرینی که در این زمینه مهارت و سابقه کاری بالایی دارند نیز در آلمان بیشتر از دیگر کشورهاست که این مسئله شانس مهاجرت از طریق این حرفه را افزایش می دهد و این یک مزیت مهم محسوب می شود.

جواهر سازی همچنین جزو مشاغل پردرآمد است که اگر اصولی انجام شده و تولیدات از خلاقیت و کیفیت مناسب برخوردار باشند، فروش بالایی خواهند داشت و صاحب کسب و کار به سود زیادی دست پیدا می کند

طبیعتا سود و مزایای مالی این شغل در کشور آلمان بیشتر است

طبیعتا سود و مزایای مالی این شغل در کشور آلمان بیشتر است و این مسئله، دیگر مزیت مهم راه اندازی شغل جواهر سازی در آلمان است. پرستیژ کاری این حرفه نسبت به بسیاری از مشاغل بیشتر است و اگر کسب و کار شما رونق پیدا کند، امکان گسترش آن حتی در سطح بین المللی هم وجود دارد که این به دلیل ارتباط خوب آلمان با سایر کشورهای اروپایی است.

با وجود تمام مزایای گفته شده، ریسک شکست و عدم موفقیت در این حرفه به دلیل ناآشنا بودن با اصول کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار شخصی در آلمان هم وجود دارد

که برای جلوگیری از این مشکل، باید پیش از سرمایه گذاری، اطلاعات خود در زمینه مهاجرت به آلمان و راه اندازی کسب و کار در این کشور را تکمیل کرد و حتی کار را به افراد حرفه ای در این زمینه مانند خانم مهندس مرتا جوادی سپرد.

برای ورود به شغل جواهر سازی در آلمان، چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای ورود به شغل جواهر سازی در آلمان، چه مدارکی مورد نیاز است؟
برای ورود به شغل جواهر سازی در آلمان، چه مدارکی مورد نیاز است؟

مانند تمام روش های مهاجرت، متقاضیان مهاجرت از طریق شغل جواهر سازی در آلمان نیز باید در اولین قدم، مدارک خود را برای ارائه به سفارت آماده کنند.

مدارک شاید مهم ترین بخش در زمینه راه اندازی کسب و کار شخصی و کارآفرینی در کشوری دیگر باشد که نقص در آن به طور کل روند مهاجرت را مختل می کند. برخی از مهم ترین مدارکی که در این زمینه مورد نیاز هستند و باید تهیه کرد، به شرح زیر می باشند.

مدارک لازم برای راه اندازی کسب و کار در آلمان

مدارک لازم برای راه اندازی کسب و کار در آلمان
مدارک لازم برای راه اندازی کسب و کار در آلمان

اولین مدرکی که برای راه اندازی شغل جواهر سازی در آلمان نیاز است، مدرک هویتی متقاضی می باشد. این مدرک شامل پاسپورت و ترجمه کارت ملی، عقد نامه و … است که باید به طور رسمی ترجمه و آماده شده و در زمان ارائه درخواست، برای سفارت ارسال شود.

متقاضی راه اندازی کسب و کار شخصی باید دارای یک بیزینس پلن باشد

متقاضی راه اندازی کسب و کار شخصی باید دارای یک بیزینس پلن باشد. بیزینس پلن یا برنامه شغلی یک برنامه مشخص برای شغلی است که قصد شروع آن در آلمان را دارید. این برنامه ریزی باید دقیق و معتبر باشد و عملی شدن آن شانس بالایی داشته باشد.

در این صورت شانس پذیرش و اخذ ویزا نیز افزایش پیدا خواهد کرد. تکمیل فرم درخواست بیزینس پلن و آماده سازی آن هم جزو مدارک مهم برای مهاجرت به آلمان از این طریق است.

در صورتی که فرد در زمینه کسب و کار مورد نظر خود تحصیلات مرتبط داشته یا دوره به خصوصی را گذرانده باشد، باید مدارک مربوط به آن را هم به سفارت ارائه کند، در غیراین صورت آخرین مدرک تحصیلی کافی می باشد.

سوابق و رزومه کاری نیز برای اجازه شروع کسب و کار و اخذ ویزا اهمیت زیادی دارند و باید به طور کامل تهیه شوند. در نهایت، اگر متقاضی مهاجرت بیشتر از 40 سال سن داشته باشد، باید گواهی سلامت و امکان اشتغال را هم ضمیمه مدارک خود کند.

آیا از طریق شغل جواهر سازی در آلمان می توان به تحصیل در این کشور هم پرداخت؟

آیا از طریق شغل جواهر سازی در آلمان می توان به تحصیل در این کشور هم پرداخت؟
آیا از طریق شغل جواهر سازی در آلمان می توان به تحصیل در این کشور هم پرداخت؟

در ادامه مقاله در مورد یکی از سوالات رایج متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری و کسب و کار در این کشور می پردازیم که این سوال امکان تحصیل حین کار در این کشور است.

در حالت عادی افرادی که از طریق مهاجرت تحصیلی به آلمان یا هر کشور خارجی سفر می کنند، این امکان را دارند که به اندازه ای که توسط دولت آن کشور مجاز شده است، به کار حین تحصیل بپردازند که به این حالت، کار دانشجویی گفته می شود

و درآمد حاصل از آن صرفا کمک هزینه تحصیلات است. اما تحصیل زمانی که فرد با ویزای کاری وارد کشور آلمان شود، شرایط متفاوتی دارد.

به عنوان مثال متقاضیان شغل جواهر سازی در آلمان تا زمانی که اقامت دائم این کشور را دریافت نکنند، امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور را ندارند.

اما اگر قصد شرکت در دوره های مرتبط با شغل خود را داشته باشند، به شرطی که مانع انجام کار نشده و کسب و کار تعطیل نشود، این امکان وجود دارد.

تحصیل پیش از اخذ اقامت دائم تنها برای فرزندان و همسر سرمایه گذار امکانپذیر است. با این حال دریافت ویزای کسب و کار و مهاجرت از این طریق مزایای زیادی دارد که این مسئله در مقابل آن تقریبا بی اهمیت می باشد.

مهم ترین نکاتی که در مهاجرت به آلمان از طریق کار در این کشور باید در نظر داشت، چیست؟

مهم ترین نکاتی که در مهاجرت به آلمان از طریق کار در این کشور باید در نظر داشت، چیست؟
مهم ترین نکاتی که در مهاجرت به آلمان از طریق کار در این کشور باید در نظر داشت، چیست؟

کار در آلمان چه به صورت کارآفرینی و چه به صورت اشتغال در یکی از ادارات و مشاغل این کشور مزایای زیادی دارد که در بخش های قبل در مورد آن صحبت شد.

اما برای این که مهاجرت به آلمان برای شروع کسب و کار مفید بوده و ضرر و زیانی نداشته باشد، باید برخی نکات را در نظر داشت.

یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کرد، سرمایه مورد نیاز برای کسب و کار است. طبیعتا بسیاری از افراد در محاسبه هزینه ها تنها سرمایه لازم برای شروع کسب و کار را در نظر می گیرند. اما این تنها هزینه مورد نیاز نیست.

حداقل سرمایه ای که برای مهاجرت به آلمان در روش سرمایه گذاری باید در نظر داشت

حداقل سرمایه ای که برای مهاجرت به آلمان در روش سرمایه گذاری باید در نظر داشت، هزینه شروع کسب و کار، یک سال پرداخت حقوق کارمندان، بیمه، اجاره یا خرید دفتر کار، تهیه ابزار کار، هزینه یک سال زندگی در کشور آلمان و هزینه های جانبی زندگی است.

زمانی که هزینه به طور کامل محاسبه شده و پیش بینی تامین آن در نظر گرفته شود، شرایط زندگی در آلمان ساده تر بوده و ریسک مهاجرت از این طریق کمتر می شود. همچنین برنامه ریزی های لازم برای شروع کار نیز باید قبل از مهاجرت انجام شود.

بهترین حالت برای مهاجرت به این شیوه، یک یا چند سفر توریستی به آلمان قبل از سرمایه گذاری، به منظور بررسی شرایط این کشور و نیازهایی است که باید قبل از سفر تامین شوند یا استفاده از تجربیات افرادی که در این زمینه سابقه خوبی داشته اند.

یکی از بهترین گزینه ها برای کسب اطلاعات در زمینه مهاجرت و کارآفرینی، خانم مهندس مرتا جوادی می باشند.

هزینههای زندگی متقاضیان شغل جواهر سازی در آلمان به چه صورت می باشند؟

هزینه‌های زندگی متقاضیان شغل جواهر سازی در آلمان به چه صورت می باشند؟
هزینه‌های زندگی متقاضیان شغل جواهر سازی در آلمان به چه صورت می باشند؟

به طور کلی برنامه ریزی برای تامین بودجه و پرداخت هزینه های مهاجرت، یکی از مهم ترین اقدامات در هر روش و مهاجرت به هر کشوری است

و در روش سرمایه گذاری از طریق راه اندازی کسب و کار، به عنوان مثال شروع شغل جواهر سازی در آلمان، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای مهاجرت از این روش، هزینه ها را باید به چهار قسمت تقسیم کرد.

بخش اول؛ هزینه های مربوط به شروع کسب و کار است که صرف پرداخت هزینه های لازم در سفارت، اداره کار آلمان ، دریافت مجوزهای لازم، اجاره یا خرید محل کار و … می شود.

هزینه های یک سال اول فعالیت

دیگر هزینه های مربوط به کار، هزینه های یک سال اول فعالیت است. حتی در دقیق ترین برنامه ریزی ها هم امکان بروز اختلال وجود دارد

و ممکن است که سودآوری و درآمدزایی دیرتر از زمان پیش بینی شده اتفاق بیفتد که در این شرایط و تا زمان کسب درآمد و سود، هزینه هایی مانند مالیات، حقوق کارمندان، اجاره بهای ملک و … باید به طور شخصی پرداخت شوند.

دومین بخش هزینه ها مربوط به هزینه های شخصی متقاضی می باشد. طبیعتا فرد نیاز به محلی برای سکونت دارد.

اجاره آپارتمان و هزینه های جانبی زندگی مانند خورد و خوراک، حمل و نقل و … نیز باید پیش از اقدام به سفر محاسبه شده و برنامه ریزی های لازم برای تامین آن ها انجام شود.

یکی از مسائل مهمی که در مورد هزینه ها و برنامه ریزی برای آن ها وجود دارد، تغییرات نرخ ارز و قوانین کشورها برای سرمایه گذاری و مهاجرین است. فاصله زمانی بین تحقیقات در مورد هزینه و سفر بهتر است تا در کمترین میزان ممکن باشد.

بیزینس پلن معتبر برای شروع کسب و کار در آلمان، شامل چه چیزهایی می شود؟

بیزینس پلن معتبر برای شروع کسب و کار در آلمان، شامل چه چیزهایی می شود؟
بیزینس پلن معتبر برای شروع کسب و کار در آلمان، شامل چه چیزهایی می شود؟

در بخش های قبلی مقاله گفته شد که یکی از مدارکی که برای دریافت ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی کشور آلمان باید به سفارت ارائه شود، بیزینس پلن است.

برنامه ریزی شغلی یا پلن متقاضی بعد از شروع کسب و کار باید از نظر دولت کانادا منطقی باشد تا پذیرش لازم برای شروع کسب و کار را دریافت کند. البته بعضی از افراد، بیزینس پلن معتبر را با برنامه های پیچیده اشتباه می گیرند.

یک برنامه ریزی خوب باید منطقی و اصولی باشد و صرف پیچیدگی، کمکی به قبولی آن نمی کند.

از مواردی که در یک بیزینس پلن معتبر به عنوان مثال برای شغل جواهر سازی در آلمان باید وجود داشته باشد، موارد زیر هستند:

  • مشخص کردن دقیق نوع کسب و کار
  • سرمایه مورد نیاز برای شروع کسب و کار با توجه به قیمت ها در آلمان
  • نوع محصول و خدماتی که به مشتریان ارائه می شود.
  • بازار هدف و مشخص کردن نوع مشتریان
  • میزان حدودی درآمد، سود در یک سال اول و ضرر احتمالی
  • رقبا و گروه های کاری مکمل
  • قیمت محصول تولید شده در بیزینس شما
  • تعداد کارمندان مورد نیاز و سمت های شغلی لازم در کسب و کار
  • نیاز به تبلیغات و بهترین شیوه آن
  • و …

تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم در آلمان چه شرایطی دارد؟

تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم در آلمان چه شرایطی دارد؟
تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم در آلمان چه شرایطی دارد؟

یکی از سوالات رایجی که در مورد مهاجرت به آلمان با روش کارآفرینی مطرح می شود، دریافت اقامت دائم با این روش است.

مانند سایر روش های مهاجرتی، افرادی که از این طریق برای مهاجرت به آلمان اقدام می کنند هم به دنبال دائمی کردن اقامت و زندگی در آلمان هستند.

یک تصور اشتباه که در این زمینه وجود دارد، این است که کارآفرینی به تنهایی موجب اقامت می شود که این طور نیست.

دریافت اقامت دائم آلمان برای افرادی که کسب و کاری در این کشور راه اندازی کرده اند، در صورتی امکانپذیر است که طرح اقتصادی و برنامه ای که برای آینده شغل خود به سفارت و اداره کار ارائه کرده اند،

به حدی قوی و توجیه اقتصادی داشته باشد که دولت آلمان، متقاضی را به عنوان شهروند این کشور پذیرش کرده و هزینه ها و حقوق شهروندی را برای او در نظر بگیرد.

بهترین راه برای کاهش ضرر و زیان راه اندازی شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟

بهترین راه برای کاهش ضرر و زیان راه اندازی شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟
بهترین راه برای کاهش ضرر و زیان راه اندازی شغل جواهر سازی در آلمان چیست؟

کم کردن ضرر و زیان ها پیش و پس از مهاجرت کارآفرینی، به سودآوری سریع تر و درآمد زایی بیشتر کمک می کند.

بنابراین بهتر است اقدامات لازم به منظور کم کردن ضرر و زیان ها را جدی گرفت. یکی از بهترین اقدامات، مشاوره با اشخاص آشنا به امور مهاجرت و فعال در زمینه کارآفرینی است که از بهترین اشخاص در این زمینه می توان خانم مهندس مرتا جوادی را نام برد.

همچنین یک سفر توریستی به آلمان برای بررسی شرایط زندگی و آشنایی با فرهنگ و رفتار مردم این کشور لازم است که زندگی در آلمان بعد از مهاجرت را هم ساده تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *